Author Topic: Altruism, service of one’s fellows  (Read 28 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Hero Member
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
Altruism, service of one’s fellows
« on: November 11, 2017, 10:20:00 AM »
-  Ocilliaya  - Altruism, service of one’s fellows  - November, 11, 2017, JDL, Brasília

Speaker:  Ocilliaya
Subject: Altruism, service of one’s fellows
Category: New Transmissions
Date / Time: Brasilia, Brazil, November, 11, 2017,  Saturday, 12:33 (local time) =  14:33 (UTC-Z)
T / R: Julio da Luz (JDL)
=======
Original message in Portuguese.
Alternative translation from Google Translate with the essence of the message.
=======
Mensagem original no idioma português.
Tradução alternativa do Google Tradutor com a essência da mensagem.
=======

OCILLIAYA -
                              Good afternoon. I am Ocilliaya and I am going to talk briefly with you by enclosing the specific messages about the personality characteristics desirable for the evolutionary human being of time and space. These information are found in the Urantia Book, but which I present with a new focus, in the sense that each person personally reflects on personal meaning.
                             The altruism, the service to the similar with the accomplishment of the work with love and joy in the heart. Work must be filled with light. This light is found in the love of service to the fellow man.
                             In the evolutionary worlds of time and space, which evolve from imperfection to perfection, there are often strong social inequalities that must be gradually overcome. People have to be aware that they must help each other by giving attention to each other, being kind.
                             Yes, if it is possible when an order is made, make yourself tired. However, each person has its limits. This means that if the fatigue is too much, the main thing is to rest to recover the energies. Then, if possible, the next day or as soon as possible, do the requested service, as this is the necessary learning for spiritual evolution.
                            So, my dear, you have little time during the weekdays for the formal service, through written transmission. However, the commitment of transmitters and receivers - T / R is 24/7, twenty-four hours a day, seven days a week. Even if you do not have the conditions for a written or spoken transmission recorded via audio, integral availability is important. Yes, informal messages are transmitted and this can happen at any time of the day. For this reason the integral commitment to the service, even when it has been working or doing any activity.
                          Try to make yourself available to the transmission and reception service, even if this means an "informal" transmission, which will be stored only for you at that moment, but will be informed in an "official" transmission later.
                           With this message on altruism so necessary, because mutual collaboration will be important in the ... ... of the new spiritual age that is about to be seen in the eyes of the world with the Magisterial Mission and the Return of Jesus. ... I then send everyone a good Saturday. Domtia
END

=======

-  Ocilliaya  - O altruísmo, o serviço ao semelhante  - Novembro, 11, 2017, JDL, Brasília

OCILLIAYA -
                              Boa Tarde. Eu sou Ocilliaya e vou conversar brevemente contigo encerrando as mensagens específicas sobre as características de personalidade desejáveis para o ser humano evolucionário do tempo e do espaço. Informações estas que se encontram no Livro de Urantia, mas que eu apresento com um enfoque novo, no sentido de que cada pessoa reflita pessoalmente no significado pessoal.
                            O altruísmo, o serviço ao semelhante com a realização do trabalho com amor e alegria no coração. O trabalho deve ser repleto de luz. Esta luz se encontra no amor ao serviço ao semelhante.
                            Nos mundos evolucionários do tempo e do espaço, que evoluem da imperfeição para a perfeição, muitas vezes existem desigualdades sociais fortes que devem ser superadas aos poucos. As pessoas tem que ter consciência que devem se ajudar mutualmente, dando atenção uns aos outros, sendo gentis.
                            Sim, se for possível quando for feito um pedido, faça mesmo cansado. No entanto, cada pessoa tem seus limites. Isto significa que se o cansaço for muito, o principal é descansar para recuperar as energias. Em seguida, se possível, no dia seguinte ou o quanto antes, faça o serviço pedido, pois este é o aprendizado necessário para evolução espiritual.
                            Então, meu querido, você tem pouco tempo durante os dias úteis da semana para o serviço formal, através da transmissão escrita. No entanto, o compromisso dos transmissores e receptores - T/R é 24/7, vinte e quatro horas por dia, sete dias por semana. Mesmo que você não tenha condições de uma transmissão escrita ou falada gravada via áudio é importante a disponibilidade integral. Sim, mensagens informais são transmitidas e isto poderá acontecer a qualquer hora do dia. Por isto o compromisso integral com o serviço, mesmo quando tiver trabalhando ou fazendo qualquer atividade.
                            Procure se colocar à disposição ao serviço de transmissão e recepção, mesmo que isto signifique uma transmissão "informal", que será guardada apenas para você naquele momento, mas que será informada em uma transmissão "oficial", posteriormente.
                            Com esta mensagem sobre o altruísmo tão necessário, pois a colaboração mútua será importante na ...[...].. da nova era espiritual que está prestes a ser vista aos olhos do mundo com a Missão Magisterial e o Retorno de Jesus.... Eu, então, envio a todos um bom sábado. Domtia
FIM
« Last Edit: November 11, 2017, 10:29:56 AM by JuliodaLuz »
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)

JuliodaLuz

• Hero Member
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
Re: Altruism, service of one’s fellows
« Reply #1 on: November 11, 2017, 10:33:43 AM »
JDL-
               Ocilliaya: Thank you very much for the message about altruism, service to the fellow. Yes, I ask the Holy Spirit to send me energies to sustain and encourage my soul for service as transmitter and receiver 24 (twenty-four) hours per day, 7 (seven) days per week. I ask for help from the Spirit of Truth to guide me through my spiritual journey. I know that the Magisterial Mission and the Return of Jesus needs many transmitters and receivers and I am available for this service, without waiting for anything, just to serve.

======= 

JDL - 
               Ocilliaya: - Muito obrigado pela mensagem sobre o altruísmo, o serviço ao semelhante. Sim, eu peço ao Espirito Santo para me enviar energias para sustentar e dar ânimo a minha alma para o serviço como transmissor e receptor 24 (vinte e quatro) horas por dias, 7 (sete) dias por semana. Peço ajuda do Espírito da Verdade para me orientar toda a minha caminhada espiritual. Eu sei que a Missão Magisterial e o Retorno de Jesus precisa de muitos transmissores e receptores e estou disponível para este serviço, sem esperar nada, apenas servir.
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)

BJanelle

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • Email
Re: Altruism, service of one’s fellows
« Reply #2 on: November 11, 2017, 12:19:00 PM »
Thank you Julio
Be Gracious, Be Kind , Be Thankful