Author Topic: A Reflection on Taking Time for God  (Read 164 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Hero Member
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
A Reflection on Taking Time for God
« on: October 08, 2018, 11:13:44 PM »
A Reflection on Taking Time for God
                      I believe that most of us, members and visitors of the Serara Forum who work in some government body or company, that is, we are not yet retired, the daily life in modern life is marked by the administration of time.
                     There are many commitments we have, with work, family, everyday issues ranging from the periodic purchase of food, etc.
                     Even looking to prioritize time in more important activities, time seems little for so many things to do each day.
                      One day at a time. And do the tasks possible on this day. And thank God for the wonderful things God does in our lives. This is a reflection I make during the rush of daily life, during the daily rush.
                     What I want to write, in this message, is that as much as we have commitments, we must set aside time for God.
                     In the Book of Urantia, in the part that talks about the history of Jesus, our beloved Jesus was often absent, and went to the mountains to communion with God.

We must remember this example of Jesus.
                    Regardless of whether or not I receive messages, I ask God to allow me to set aside time for God, every day, preferably early in the morning, from 7 am to 9 am, Brasília time (or 6:00 AM to 8:00 AM New York time, while it is summer time) (or 10:00 AM to 12:00 AM UTC).
                     During this period, I will stay in my office, alone, with the doors closed.
                    There's been a lot of silence lately in broadcasts.  It has already been said here at the Serara Forum that it is a moment of silence, as a rule. The exception is usually made for beginners in the transmitter and receiver service being trained. Either transmission is being performed for more experienced transmitters and receivers.
                   Regardless of whether or not I receive a transmission and reception, I will be available to God, usually between 07:00 AM and 09:00 AM Brasilia time, even though this moment reserved for God is moments of silence and adoration of God only. everything wonderful that represents God in my heart and in my mind.
=======
Uma reflexão sobre reservar um tempo para Deus
                       Eu acredito que a maioria de nós, membros e visitantes do Fórum Serara que trabalham em algum órgão do governo ou empresa, ou seja, ainda não estamos aposentados, o cotidiano, na vida moderna é marcado pela administração do tempo.
                      São muitos os compromissos que temos, com trabalho, família, questões cotidianas que vão desde a compra periódica de alimentos, etc.
                      Mesmo buscando priorizar o tempo em atividades mais importantes, o tempo parece pouco para tantas coisas a fazer em cada dia.
                      Um dia de cada vez. E fazer as tarefas possíveis neste dia. E agradecer a Deus, pelas coisas maravilhosas que Deus faz em nossas vidas. Esta é uma reflexão que faço durante a correria do cotidiano, durante a correria de cada dia.
                      O que eu quero escrever, nesta mensagem, é que por mais compromissos que tenhamos, nós devemos reservar um tempo para Deus.
                       No Livro de Urantia, na parte que fala sobre a história de Jesus, nosso amado Jesus se ausentava muitas vezes, e ia até as montanhas para comunhar com Deus.

Nós devemos lembrar deste exemplo de Jesus.
                      Independentemente de receber ou não mensagens, eu peço a Deus para que faça com que eu consiga  reservar um tempo para Deus, todos os dias, preferencialmente, de manhã cedo, das 07:00 às 09:00 da manhã, horário de Brasília (ou 06:00 às 08:00 horário de Nova York, enquanto estiver com horário de verão) (ou 10:00 as 12:00, horário UTC - Z).
                     Neste período, eu vou ficar no meu escritório, sozinho, com as portas fechadas.
                       Ultimamente, existe um silêncio muito grande nas transmissões. Já foi dito aqui no Fórum Serara que é um momento de silêncio, via de regra. A exceção, normalmente, é feita para os iniciantes no serviço como transmissor e receptor que estão sendo treinados. Uma ou outra transmissão está sendo realizada para transmissores e receptores mais experientes.
                      Independentemente, de receber ou não uma transmissão e recepção, eu vou estar disponível para Deus, normalmente, entre as 07:00 e 09:00 horário de Brasília, mesmo que este momento reservado para Deus for momentos apenas de silêncio e adoração a Deus por tudo de maravilhoso que representa Deus em meu coração e em minha mente.

« Last Edit: October 08, 2018, 11:23:48 PM by JuliodaLuz »
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)