Author Topic: The wind of thought that raises the dust of ideas.  (Read 1884 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online JuliodaLuz

• Hero Member
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
Re: The wind of thought that raises the dust of ideas.
« Reply #30 on: July 07, 2019, 01:35:21 PM »
=======
Today's theme is
The feast of the nations to thank God and the fraternization of humanity
=======

The fatherhood of God and the fellowship of men is a truth that needs to be experienced.

Yes, God, the Universal Father of all means that God is the father of all races. In this way, all of us, evolutionary human beings of time and space, are brothers in spirit, regardless of the race and the place where we are born and live.

So there are several ways to experience this truth.

Among the possible ways is a fraternisation of various peoples, of various races, to thank God for the graces received, through, for example, a feast of nations, where each country and people show a little of their culture, whether through their culinary arts, their dances, music, arts, sports, science, etc., for people from other regions to know a little about their traditions.

Brasília is the capital of Brazil. For this reason, there is an expressive number of embassies in all the countries in which Brazil has international relations.

This way, here in Brasilia, periodically, there is a Feast of Nations with the name of "embassy fair".

Likewise, these feasts of the nations to thank God and fraternization among the men and women of the world in the light of God can be repeated in the capitals of the various countries of the world and even in other cities, for example cosmopolitan cities in which there is a long from around the world.

=======

=======
O tema de  hoje é
A festa das nações para agradecer a Deus e confraternização da humanidade
=======

A paternidade de Deus e a irmandade dos homens é uma verdade que precisa ser vivenciada.

Sim, Deus, Pai Universal de todos significa que Deus é pai de todas as raças. Desta forma, todos nós, seres humanos evolucionários do tempo e do espaço, somos irmãos em espírito, independentemente da raça e do lugar em que nascemos e moramos.

Assim, existe várias maneiras de vivenciar esta verdade.

Entre as maneiras possíveis é uma confraternização de vários povos, de várias raças para agradecer a Deus pelas graças recebidas, através, por exemplo, de uma festa das nações, aonde cada país e povo, mostra um pouco de sua cultura, seja através de sua culinária, suas danças, músicas, artes, esportes, ciência, etc, para as pessoas de outras regiões conhecerem um pouco de suas tradições.

Brasília é a capital do Brasil. Por este motivo existe aqui em Brasília uma quantidade expressiva de embaixadas de todos os países em que o Brasil possui relações internacionais.

Desta forma, aqui em Brasília, periodicamente, existe uma Festa das Nações com o nome de "feira das embaixadas".

Da mesma forma, estas festas das nações para agradecer a Deus e confraternização entre os homens e mulheres do mundo na luz de Deus podem ser repetidas nas capitais dos diversos países do mundo e até em outras cidades, por exemplo, cidades cosmopolitas em que há muito imigrantes de diversas partes do mundo.

« Last Edit: July 07, 2019, 01:38:20 PM by JuliodaLuz »
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)

Online JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #31 on: July 07, 2019, 02:23:58 PM »
To all

Tomorrow, July 8, 2019, Monday, I finish the 21 twenty-one topics that will somehow be in the script and possibly will have dialogues in my new book of fiction that I am writing and divided into three themes: - beauty, kindness and truth.

They are themes of script of situations that will happen and possibly dialogues between the characters of the book of fiction that I am writing, that is, finishing the script, about the perspective of the human mind, that is, limited, but that has a small perception of beauty, goodness and truth.

So when the subject is beauty, it is only a small vision of what can be seen as beautiful. When the subject is kindness, it is a small view that it takes several verbs for action to turn into kindness. When the matter is true, it is only a small glimpse of the truth in God, as the universal father, in the relationship between people in a spiritual brotherhood, between parents and children.

Making a Summary:

1) Love and total trust in God.
TRUTH
2) The prodigal son in the present life
TRUTH
3) Those raised in authority
TRUTH
4) Pause, Reflect, Improve
GOODNESS
5) Total surrender to God
TRUTH
6) If you love your child be hard when your child makes a mistake, with the withdrawal of some benefit
TRUTH
7) Action, initiative, courage
GOODNESS
8) Time management
GOODNESS
9) The intellectual crystallization of religious concepts is equivalent to spiritual death
TRUTH
10) Concentration and eventual change of action, periodically, even momentarily
GOODNESS
11) The aid with the sum of the efforts (The Association of Volunteers of God)
GOODNESS
12) Overcoming mistakes and difficulties
GOODNESS
13) The beauty of the flora through the public and private botanical gardens which are well maintained
BEAUTY
14) The beauty of simple things
BEAUTY
15) The beauty of music
BEAUTY
16) The beauty of marriage and the family
BEAUTY
17) The beauty of the charm
BEAUTY
18) The beauty of the natural landscapes and human constructions of the world
BEAUTY
19) The beauty of the skies
BEAUTY
20) To the feasts of the nations to thank God and the fraternization of humanity
TRUTH
=======

The final subject will be number 21, tomorrow, July 8, 2019, Monday, about goodness, with the following theme: - loving service in God.

=======

A todos

Amanhã, 08 de julho de 2019, segunda-feira, eu termino os 21 vinte e um assuntos que estarão de alguma forma no roteiro e possivelmente terão diálogos no meu novo livro de ficção que eu estou escrevendo e dividi em três temas: - beleza, bondade e verdade.

São temas de roteiro de situações que vão acontecer e, possivelmente, diálogos entre os personagens do livro de ficção que eu estou escrevendo, ou seja, terminando o roteiro, sobre a perspectiva da mente humana, ou seja, limitada, mas que tem um pequena percepção da beleza, da bondade e da verdade.

Assim, quando o assunto for beleza, é apenas uma pequena visão do que pode ser visto como belo. Quando o assunto for bondade, é uma pequena visão de que é necessário vários verbos para a ação se transformar em bondade. Quando o assunto for verdade, é apenas uma pequena visão da verdade em Deus, como pai universal, no relacionamento entre pessoas em uma irmandade espiritual, entre pais e filhos.

Fazendo um resumo:

1) O amor e a confiança total em Deus.
VERDADE
2) O filho pródigo na vida atual
VERDADE
3) Aqueles elevados em autoridade
VERDADE
4) Pausar, Refletir, Aprimorar
BONDADE
5) A rendição total a Deus
VERDADE
6) Se ama seu filho seja duro quando o seu filho errar, com a retirada de algum benefício
VERDADE
7) Ação, iniciativa, coragem
BONDADE
8) A administração do tempo
BONDADE
9) A cristalização intelectual dos conceitos religiosos é equivalente a morte espiritual
VERDADE
10) Concentração e eventual mudança de ação, de forma periódica, nem que seja momentaneamente
BONDADE
11) A ajuda com a soma dos esforços (A Associação dos Voluntários de Deus)
BONDADE
12) A superação dos erros e das dificuldades
BONDADE
13) A beleza da flora através dos jardins botânicos públicos e privados que são bem cuidados
BELEZA
14) A beleza das coisas simples
BELEZA
15) A beleza da música
BELEZA
16) A beleza do matrimônio e da família
BELEZA
17) A beleza do charme
BELEZA
18) A beleza das paisagens naturais e das construções humanas do mundo
BELEZA
19) A beleza dos céus
BELEZA
20) A festas das nações para agradecer a Deus e a confraternização da humanidade
VERDADE
=======

O assunto final será o de número 21, amanhã, 08 de julho de 2019, segunda-feira, sobre a bondade, com o seguinte tema: - o serviço amoroso em Deus.

« Last Edit: July 07, 2019, 02:27:24 PM by JuliodaLuz »

Online JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #32 on: July 08, 2019, 01:57:53 PM »
Well, in the last few days, or better in the last week, I'm also feeling a very high pressure at work, or rather a very high stress, because of overwork, and many colleagues are on vacation, and we are with a lot of service and with half the number of staff. I hope this stress is only momentary, for a short time. Possibly, it will be very difficult to make a book until October 27, as I had planned, in the current working conditions that I am going through. Be that as it may, I wrote a little reflection on loving service in God (kindness) to finish the 21 subjects, or early scripts that I wrote, suddenly, day by day.

======= 

Bem, nos últimos dias, ou melhor na última semana que passou eu também estou sentindo uma pressão muito alta no trabalho, ou melhor dizendo, um estresse muito alto, por causa de excesso de trabalho, sendo que muitos colegas estão de férias, e estamos com muito serviço e com a metade do número de funcionários. Espero que este estresse seja apenas momentâneo, por pouco tempo. Possivelmente, será muito difícil fazer um livro até o dia 27 de outubro, como eu havia planejado, nas atuais condições de trabalho que eu estou passando. Seja como for, eu escrevi uma pequena reflexão sobre o serviço amoroso em Deus (bondade) para terminar os 21 assuntos, ou roteiros iniciais que eu escrevi, de improviso, dia a dia.

Online JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #33 on: July 08, 2019, 01:59:12 PM »
=======
Today's theme is
the loving service in God
=======

While for God, the Universal Father of all, his quest is enough, and submission to the will of God, to God, the Supreme is necessary to action.

Action through loving service in God.

But to turn action into kindness, it is necessary to practice various verbs, such as planning, reflecting, pausing, observing, improving, advancing, striving, overcoming.

Ultimately, goodness, beauty, and truth are, in a way, intertwined.

======= 

======= 
O tema de hoje é
o serviço amoroso em Deus
======= 

Enquanto que para Deus, Pai Universal de todos é suficiente a sua busca, e, a submissão a vontade de Deus, para Deus, o Supremo é necessário a ação.

A ação através do serviço amoroso em Deus.

Mas para transformar a ação em bondade, é necessário praticar vários verbos, como, por exemplo, planejar, refletir, pausar, observar, aprimorar, avançar, esforçar, superar.

Enfim, a bondade, a beleza e a verdade estão, de uma certa forma, interligados.

Online Ron Besser

• Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #34 on: July 08, 2019, 02:36:15 PM »
Julio, take it from a budding author myself, your  trial with producing that book is your own wheel of prayer to God, but God takes no direct interest in what you have to say.  He wishes to say it Himself and that is why I suggest you take a second book into consideration, and start producing a book where you write your thoughts and you take transmissions with God as He thinks with you.  That is how the book I wrote is going to hit it big time I think; we take God on as co-author but use our own natural speaking voice as the text of the book.  People can read it without being intimidated and all the while you make your point of your lesson to all with the help of organization from spirit.

Think about this Julio.  Sit down if you have a quiet moment.  Think of a new book with a new subject.  And start to write the introduction or first chapter or better yet, write the foreward about what you want to write about and why as they do in forewards.

For instance when I sat down to write a book about Autism, I saw down and wrote the first chapter on "How This Came to Be," and at once I had Michael of Nebadon come in and provide me ideas and even a paragraph or two which I was very glad to accept as he has a way with words that book readers love to read.

So you sit down at your desk and you wish to write about Brazil and its spiritual promises too.  Your foreward might begin with how the Roman Catholic Church came to Brazil possibly by Spanish influence, and spirit will come in as you write that, and tell you how Simon Bolivar used the local Indian tribes to carry the wheat inland to make Brazil grow crops useful for export and to earn wealth, and that spirit enjoys working with those initiates to grow a country into a big and working country too. 

You will have a saleable book soon enough, and you will have the best possible advice and when my book comes out, read it as to how I show spirit working with me but I show no heavy hand in what they taught but used reference to the works of man to illustrate details God does not bother to transmit.  Use my book or your own ideas how to use spirit resources to make a great book readable and just chock full of interesting facts to talk about.  It is my suggest to you in place of forcing your self to meet a deadline that does not make for very good book writing at all.

Ron

MICHAEL OF NEBADON - "Julio you may be wasting your time to attempt a book of fiction at all, as Brazil is full of that kind of book.  Ron is trying to lead you to something very few can do and you can do it by all means.  Write the book to be with spirit helping you to write it.  Ron wrote a three hundred page book in six months with our help and we made it a dynamite work.  You can do the same with all sorts of non fiction writing for Brazil that will really enjoy hearing you work with God to get good ideas down on paper.  I leave the rest to you and your imagination to do something like this.  Do not worry about the book of fiction, as you will finish it someday much better than you can right now.  Michael of Nebadon. K"

END
Located in Historic York, Pennsylvania

Online JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #35 on: July 09, 2019, 09:19:56 PM »
Thanks Lord Michael of Nebadon and also, thank you Ron for the advice regarding the book.

Lord Michael of Nebadon who was on our planet as Joshua Ben Joseph, or simply, Jesus. And this explanation is only so that the readers of the Serara Forum who eventually read the messages as visitors and who do not know the Urantia Book in depth can understand a little.

In this way, following the advice, I will give up writing a book of fiction.

So, when I get back to spare time (I'm still very busy) I'll concentrate on writing a real book about the Urantia Book and, MAINLY, about the update represented by the news published at the Serara Forum. This was the inspiration I felt I needed to write now.

On the other hand, like other members of the Serara Forum I was often preoccupied with personal issues when I wrote some reflections.

However, our destiny goes beyond personal issues and we must go further, think about God and see how we should act in the best possible way to evolve spiritually and do the loving service in God.

In my view, it is important that all of us who ask God to participate in some way, even if it is the simplest work, the Magisterial Mission, the return of Jesus, the Schools of Adam and Eve or the Schools of Melchizedeks READY TO FORGET FULLY FORGET OUR PERSONAL QUESTIONS TO SERVE GOD, on the mission to which we are entrusted, with full confidence in God.

In this way, I swear allegiance to God, the Supreme, to God, the Ultimate, and God, the Absolute, considering service in eternity.

=======

Muito obrigado Lord Michael de Nebadon  e também, obrigado Ron pelo conselhos em relação ao livro.

Lord Michael de Nebadon que esteve em nosso planeta como Joshua Ben Joseph, ou simplesmente, Jesus. E esta explicação é somente para que os leitores do Fórum Serara que eventualmente lerem as mensagens como visitantes e que não conhecem o Livro de Urantia em profundidade possam entender um pouco.

Desta forma, seguindo os conselhos, eu irei desistir de escrever um livro de ficção.

Então, desta forma, quando eu voltar a ter tempo livre (eu ainda estou com muito trabalho)  eu vou me concentrar em escrever um livro real, sobre o Livro de Urantia e, PRINCIPALMENTE, sobre a atualização representada pelas notícias divulgadas no Fórum Serara. Foi esta a inspiração que eu senti que precisava escrever agora.

Por outro lado, assim como outros membros do Fórum Serara eu, muitas vezes, estava preocupado com questões pessoais quando escrevi alguma reflexões.

No entanto, nosso destino vai além de questões pessoais e devemos ir além, pensar em Deus e ver como devemos agir da melhor maneira possível para evoluirmos espiritualmente e fazermos o serviço amoroso em Deus.

Em minha visão, é importante que todos nós, que pedimos a Deus para participar, de alguma forma, mesmo que for o trabalho mais simples, da Missão Magisterial, do retorno de Jesus, das Escolas de Adão e Eva ou das Escolas de Melquisedeques estejamos PRONTOS para ESQUECERMOS TOTALMENTE DE NOSSAS QUESTÕES PESSOAIS PARA SERVIR A DEUS, na missão em que for para nós confiadas, com plena confiança em Deus.

Desta forma, eu juro lealdade a Deus, o Supremo, a Deus, o Último e a Deus, o Absoluto, considerando o serviço na eternidade.

Online JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #36 on: July 10, 2019, 11:46:15 PM »

The Wind That Raises Dust (Part II) -

Now with real comments, that is, the curiosities of the Urantia Book and the update of the Serara Forum that most attracted attention, as well as the search for the best quotes.

If you wish, I ask you to comment on your interesting topics in the Urantia Book, the Serara Forum, and MAINLY, important sentences for reflection.

Finally, my persistence is due to a fact, I believe that many choices, themes, and that come in our minds as if they come from nothing, serve as implied messages for our own improvement.

=======
Interesting topics - 07/11/2019 - Thursday
=======
Urantia Book:
1) The Fanders, the great flying birds that carried humans and that were used by Adam and Eve. Does anyone remember the movie Avatar?

2) The blue man, that is, the sanguine race of the cro-magnon man who lived in Europe. Does anyone remember the movie Avatar?

3) The green man, that is, the extinct green sangique breed that lived in Africa. Does anyone remember the movie Huck?
=======
Forums -
1) The trial of Lucifer and Caligastia, held in March 1986.
=======
Citations:
1) - Be perfect, as I am perfect.
- God, Universal Father, told us to seek to be perfect, how perfect he is.
(That is why it is necessary that we always seek evolution, improving, seeking to move from imperfection to perfection.

2) the intellectual crystallization of religious concepts equals spiritual death

We live in an evolutionary world that goes from imperfection to perfection, so we must always seek to move forward, with an open mind to new uplifting concepts for our souls.

======= 

O vento que levanta a poeira (parte II) - 

Agora com comentários reais, ou seja, as curiosidades do Livro de Urantia e a atualização do Fórum Serara que mais chamou a atenção, bem como a busca das melhores citações. 

Se quiserem eu peço que comentem, em suas visões, assuntos interessantes do Livro de Urantia, do Fórum Serara, e PRINCIPALMENTE, de frases importantes para reflexão.

Finalmente, minha persistência se deve a um fato, eu acredito que muitas escolhas, de temas,  e que vem em nossas mentes como se viessem do nada, servem como mensagens implícitas para nosso próprio aperfeiçoamento.

======= 
Assuntos interessantes - 11/07/2019 - quinta-feira
=======
Livro de Urantia:
1)  Os Fandores, os grandes pássaros voadores que transportavam humanos e que foram usados por Adão e Eva. Alguém se lembra do filme Avatar?

2) O homem azul, ou seja, a raça sangique do homem de cro-magnon que viveu na Europa. Alguém se lembra do filme Avatar?

3) O homem verde, ou seja, a raça sangique verde, extinta, que viveu na África. Alguém se lembra do filme Huck?
=======
Fórum Serara -
1) O julgamento de Lúcifer e de Caligástia, ocorrido em março de 1986.
=======
Citações:
1) - Sede perfeitos, como eu sou perfeito.
- Deus, Pai Universal, disse para nós buscarmos ser perfeitos, como ele é perfeito.
(Por isto é necessário que sempre buscamos a evolução, aprimorando, buscando sair da imperfeição para a perfeição.

2) a cristalização intelectual dos conceitos religiosos equivale a morte espiritual

Vivemos em um mundo evolucionário que vai da imperfeição para a perfeição, por isso temos que buscar avançar sempre, com a mente aberta para novos conceitos edificantes para nossas almas.

Online JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #37 on: July 12, 2019, 02:12:55 AM »
=======
Quote of the Urantia Book - 07/12/2019 - Friday (dawn in Brasilia, Brazil):

It is literally true, that in all his afflictions, God, the Universal Father is afflicted, and in all his triumphs, God the Father triumphs in you and with you. The pre-personal spirit of God, the Universal Father is a real part of you, the Thought Adjuster or Mystery Monitor.

=======
Relevant updated information of the Serara Forum:

- The creation of a Federation of diverse local universes and the connection with outer space, dominion of God, the Ultimate, that is, the regions of the universes of the universe that are beyond the Great Universe, dominion of God, the Supreme.

=======
Curiosities of the Urantia Book:

As there were some comments on Mary Magdalene. I'll make some more comments.
According to the Book of Urantia, of the first five appearances of Jesus after the resurrection, in four Mary Magdalene was present.
In my view, Jesus possibly had a very great affection for Mary Magdalene.

=======

======= 
Citação do Livro de Urantia - 12/07/2019 - sexta-feira (madrugada em Brasília, Brasil):

É literalmente verdade, que em todas suas aflições, Deus, Pai Universal se aflige, e em todos seus triunfos, Deus, Pai, triunfa em vós e convosco. O  espírito pré-pessoal de Deus, Pai Universal é uma parte real de vós, o Ajustador do Pensamento ou Monitor Misterioso.

======= 
Informações relevantes atualizadas do Fórum Serara:

- A criação de uma Federação de diversos universos locais e a ligação com o  espaço exterior, domínio de Deus, o Último, ou seja, as regiões do universos do universo que estão além do Grande Universo, domínio de Deus, o Supremo.

======= 
Curiosidades do Livro de Urantia:

Como houve alguns comentários sobre Maria Madalena. Vou fazer mais alguns comentários.
Segundo o Livro de Urantia, das cinco primeiras aparições de Jesus após a ressurreição, em quatro Maria Madalena estava presente. 
Em minha visão, Jesus possivelmente tinha um carinho muito grande por Maria Madalena.

Online JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #38 on: July 13, 2019, 01:48:31 AM »
Actual reflections of July 13, 2019 - Saturday - at dawn (Brasília, Brazil).
=======
Quote of the Urantia Book
Effort does not always produce joy, but happiness does not exist without intelligent effort.

=======
Urantia Book Curiosities
In the history of the planet the various eras happened SUBITELY

=======
Important updates from the Serara Forum
The displacement of the solar system, or the rotation, will no longer be around the constellation of Sagittarius, but in relation to the remnant of the original Orion constellation.

======= 
======= 
Reflexões reais do dia 13 de julho de 2019 - sábado - de madrugada (Brasília, Brasil).
======= 
Citação do Livro de Urantia
O esforço nem sempre produz alegria, mas não existe felicidade sem esforço inteligente.

======= 
Curiosidades do Livro de Urantia
Na história do planeta as várias eras aconteceram SUBITAMENTE

=======
Atualizações importantes do Fórum Serara
O deslocamento do sistema solar, ou seja a rotação, não será mais ao redor da constelação de Sagitário e sim em relação ao remanescente da  constelação de Orion original.

Online JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #39 on: July 14, 2019, 01:32:38 AM »
=======
Actual reflections of July 14, 2019 - Sunday - at dawn (Brasília, Brazil).
=======
Quote of the Urantia Book
Within the limits of what is consistent with the divine nature, it is literally true that "with God, all things are possible."

=======
Urantia Book Curiosities
The first human family, Andon and Fonta.
Andon is a name which in Nebadon means "the first creature, like the Father, to demonstrate a human thirst for perfection." Fonta means "the first creature, similar to the Son, to demonstrate human hunger for perfection."

They learned how to make fire, by flinging stone chips to make sparks and igniting in an abandoned nest of a bird, and then in dry mosses and other materials.

=======
Important updates from the Serara Forum
The homo spiritus, the new generation of men, after homo sapiens.

======= 

======= 
Reflexões reais do dia 14 de julho de 2019 - domingo - de madrugada (Brasília, Brasil).
======= 
Citação do Livro de Urantia
Dentro dos limites daquilo que é consistente com a natureza divina, é literalmente verdadeiro que “com Deus, todas as coisas são possíveis”.

======= 
Curiosidades do Livro de Urantia
A primeira família humana, Andon e Fonta. 
Andon é um nome que em Nébadon significa “a primeira criatura, semelhante ao Pai, a demonstrar ter sede humana de perfeição”. Fonta significa “a primeira criatura, semelhante ao Filho, a demonstrar ter fome humana de perfeição.”

Aprenderam a fazer fogo, ao bater lascas de pedra para fazer faíscas e inflamar em um ninho abandonado de um pássaro, e depois em musgos secos e outros materiais.

=======
Atualizações importantes do Fórum Serara
O homo spiritus, a nova geração de homens, após o homo sapiens.

Offline katurenne

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #40 on: August 25, 2019, 02:04:39 PM »
=======

Julio, first, thank you for responding to my post bout a type of questionnaire for potential members.  I think it has potential if the forum has need.  Secondly, thank you for your words (included below) on charm.  Such a strange word for a beautiful concept.  Behaving in this way toward another, especially if there is long term estrangement, has a delicate beauty to it a and conveys love like nothing else could.  It expects nothing except the good of the other.
I am also responding to your words on the beauty of this earth.  Even walking down the street, my soul wants to cry out to the Lord, “Oh, please when you remake our earth don’t take away this beauty . . . Or that beauty . . . . It could even obtain to the beauty of lava flowing or shooting into the sky.

YOUR WORDS BELOW:
Being charming is not expecting anything in a relationship, just watch. In this case, there may even be a bodily touch, such as holding hands, hugging, kissing and being even more affectionate, but waiting for nothing, as if there is a spiritual distance, where the charming person is patient and acts often only as an observer of the facts.

The charm of spiritual detachment, that is, just as an observer, is also useful in all relationships and dialogues between people, especially when there may be potential conflicts of ideas.rooms, or in a room at home or in a bar with friends.

We are involved in a lot of beauty, only we need to stop, for example, to listen and, in this way, feel the beauty that we often have at our disposal for appreciation . . . .