Author Topic: An outburst against all the bad that's happening in the world and in Brazil  (Read 878 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
Subject: An outburst against all the bad that is happening in the world and especially in my country Brazil.

This message represents a reflection on the positive values we like. We human beings who fully believe and trust in God, the universal Father of all.

In recent times and especially in recent days, I see really very bad news in my country, Brazil and also in various parts of the world and this makes me reflect.

I recently dreamed that I was a politician and held a relevant public office in the National Congress (Parliament) of my country, Brazil. In the dream I was Senator. But it was just a dream.

No, I am not a politician.

Yes, I am just a federal civil servant in Brazil.

But, after reflecting on the bad news in Brazil and in the world, I decided to write this message that is an outburst against all the bad that is happening.

So this message means a speech against hatred, against disrespect, against impunity of corruption, against pollution, against lack of faith.

Reflect with me:

- Do you like to love?
- Do you like to respect?
- Do you like the punishment of corruption?
- Do you like to preserve nature?
- Do you like to have complete faith and trust in God, the universal Father of all?

Yes, I like to love.
Yes, I like to respect.
Yes, I like the punishment of corruption.
Yes, I like to preserve nature.
Yes, I like to have unwavering faith and trust in God, the universal Father of all.

We believe in God. So, do we like the positive values that come to add to ourselves and all of humanity?

What are the positive values that we preserve in our hearts and minds?

Each one can do their part to preserve the positive values we enjoy.

Some of us have public positions in governments, judiciary, executive and legislative branches or jobs in companies, often in large national and multinational companies.

But even if we have little power, we can do something positive on the scale of the relationship we live in.

Yes, to love, respect, repudiate corruption, preserve nature, have faith in God, we can do little things around us. Or perhaps great deeds if we have it within our reach.

Yes, each one can do their part and together we can add positive values to ourselves and to all of humanity.

=======

Assunto: Um desabafo contra tudo de ruim que está acontecendo no mundo e, principalmente, em meu país o Brasil.

Esta mensagem representa uma reflexão sobre os valores positivos que nós gostamos. Nós, seres humanos que acreditamos e confiamos totalmente em Deus, Pai universal de todos.

Nos últimos tempos e, principalmente, nos últimos dias, eu vejo notícias realmente muito ruins em meu país, Brasil e, também, em várias partes no mundo e isto faz com que eu reflita.

Há pouco tempo, eu sonhei que era político e exercia um cargo público relevante no Congresso Nacional (Parlamento) de meu país, Brasil. No sonho eu era Senador. Mas foi apenas um sonho.

Não, eu não sou político.

Sim, eu sou apenas um servidor público federal no Brasil.

Mas, após refletir sobre as más notícias no Brasil e no mundo, eu resolvi escrever esta mensagem que é um desabafo contra tudo de ruim que está acontecendo.

Então, esta mensagem significa um discurso contra o ódio, contra o desrespeito, contra impunidade da corrupção, contra a poluição, contra a falta de fé.

Reflita comigo:

- Você gosta de amar?
- Você gosta de respeitar?
- Você gosta da punição da corrupção?
- Você gosta de preservar a natureza?
- Você gosta de ter fé e confiança integral em Deus, Pai universal de todos?

Sim, eu gosto de amar.
Sim, eu gosto de respeitar.
Sim, eu gosto da punição da corrupção.
Sim, eu gosto de preservar a natureza.
Sim, eu gosto de ter fé e confiança inabalável em Deus, Pai universal de todos.

Nós acreditamos em Deus. Então, nós gostamos dos valores positivos que vem para somar para nós mesmos e para toda a humanidade?

Quais são os valores positivos que nós preservamos em nossos corações e mentes?

Cada um pode fazer sua parte, para preservar os valores positivos que gostamos.

Alguns de nós temos cargos públicos nos governos, nos poderes Judiciário, Executivo e Legislativo ou empregos em empresas, muitas vezes, em grandes empresas nacionais e multinacionais..

Mas mesmo se tivermos pouco poder, podemos fazer algo positivo, na escala de relacionamento em que nós vivemos.

Sim, para amar, respeitar, repudiar a corrupção, preservar a natureza, ter fé em Deus, podemos fazer pequenas ações em nossos redor. Ou quem sabe, grandes ações se tiver em nosso alcance.

Sim, cada um pode fazer sua parte e juntos nós podemos somar valores positivos para nós mesmos e para  toda a humanidade.

« Last Edit: November 08, 2019, 10:35:05 PM by JuliodaLuz »
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)