Author Topic: Read and be surprised - The New Universe Age - part II - Beauty  (Read 338 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
Good morning everybody

Subject: Read and be surprised - The New  Universe Age - part II - Beauty - update

June 17, 2021 is the date of payment of the last installment of the second book of the trilogy paid to the publisher. Thus, I hope that the final version of the second book of the trilogy will be ready for print in a short time with the translation into the English language.

I sent the second book version of the trilogy to Ron Besser (aronolac@comcast.net) about a month ago, or a little longer.

If you make any changes, it will be to suppress some text before the final publication.

In the second book of the trilogy, I make strong criticisms in relation to Brazil on topics such as sabotage in the fight against covid-19, deforestation in the Amazon, among other subjects.

I don't mention names, I just mention facts that I criticize, constructive criticism for my country, Brazil, which I love so much, to improve its institutions.

On the other hand, I register that today my wife Margarete was vaccinated against covid 19 by the Coronavac vaccine (China in partnership with Instituto Butantã do Brasil). My wife's second dose of coronavac vaccine will be 28 days from now, around July 14, which is a month from now.

As the vaccine I took last month was another vaccine, from Astrazeca/Oxford, the second dose is in three months from the first dose, that is, on August 17, 2021 I will take the second dose.

In other words, at least between me and my wife Margarete, the last will be the first.... She, my wife Margarete was the last to be vaccinated in relation to me, however, she will be the first, between the two of us, who will have the two doses taken in mid-July 2021... I'll have to wait another month on August 17th.

Finally, the most important and true reason for writing this message today:

- My wife and I made food donations at the health post when she went to get the vaccine, around 9 am, Brasilia time. There is a small ad on the vaccine scheduling website asking for food donations for those who want to donate when they get the vaccine.

However, as there is no widespread publicity for the request for donations, so far, few people have taken food for donation.

The Brazilian people are solidary. What is lacking is publicity by government agencies and the Brazilian press to bring food for donation to people in need. There are many people in Brazil who need food because of the pandemic.

This text is for the federal, state and municipal government of Brazil as well as the press in Brazil to remember this, to do their part by publicizing that people can donate food when they do their vaccinations. I will send a copy of this message to whatsapp of the Brazilian press that I have contact with.

=======

Bom dia a todos

Assunto: Leia e surprenda-se - A Nova Era do Universo - parte II - Beleza - atualização

No dia 17 de junho de 2021 é a data do pagamento da última parcela do segundo livro da trilogia pago a editora. Assim, eu espero que em pouco tempo esteja pronta a versão final do segundo livro da trilogia para impressão com a tradução para o idioma inglês.

Eu mandei a versão do segundo livro da trilogia para Ron Besser (aronolac@comcast.net), faz mais ou menos um mês atrás, ou um pouco mais.

Se fizer alguma alteração será para suprimir algum texto antes das publicação final.

No segundo livro da trilogia eu faço fortes críticas em relação ao Brasil em temas como a sabotagem no combate ao covid-19, desmatamento da Amazonia, entre outros assuntos.

Eu não menciono nomes, apenas menciono fatos que eu critico, uma crítica construtiva para que meu país, Brasil, que eu amo tanto, aperfeiçoe suas instituições.

Por outro lado, eu registro que hoje minha esposa Margarete foi vacinada contra a covid 19 pela vacina Coronavac (China em parceria com o Instituto Butantã do Brasil). A segunda dose da vacina coronavac da minha esposa será daqui a 28 dias, por volta de 14 de julho, ou seja, daqui um mês.

Como a vacina que eu tomei no mês passado foi outra vacina, da Astrazeca/ Oxford, a segunda dose é em três meses a partir da primeira dose, ou seja em 17 de agosto de 2021 que eu irei tomar a segunda dose.

Ou seja, pelo menos entre eu e minha esposa Margarete, os últimos serão os primeiros.... Ela, minha esposa Margarete foi a última a se vacinar em relação a mim, no entanto, será a primeira, entre nós dois, que terá as duas doses tomadas em metade de julho de 2021... eu vou ter que aguardar mais um mês em 17 de agosto.

Por fim, o mais importante e o verdadeiro motivo em escrever esta mensagem de hoje:

- Eu e minha esposa fizemos doações de alimentos no posto de saúde quando ela foi tomar a vacina, por volta das 9 horas, horário local de Brasília. Existe um pequeno anúncio no site de agendamento da vacina pedindo doações de alimentos para quem quiser doar, quando fazer a vacina.

No entanto, como não existe ampla publicidade do pedido de doações, por enquanto, foram poucas pessoas que levaram alimentos para doação.

O povo brasileiro é solidário. O que falta é publicidade pelos órgãos do governo e pela imprensa brasileira para que levem alimentos para doação para as pessoas que necessitam. Existem muitas pessoas no Brasil que necessitam de alimentos por causa da pandemia.

Este texto é para que o governo federal, estadual e municipal do Brasil bem como da imprensa do Brasil lembre-se disto, fazer sua parte divulgando que as pessoas podem doar alimentos quando fizer sua vacinação. Vou enviar cópia desta mensagem para whatsapp da imprensa brasileira que eu tenho contato.
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
Re: Read and be surprised - The New Universe Age - part II - Beauty
« Reply #1 on: July 16, 2021, 06:17:16 pm »
Brasilia, Brazil, July 16, 2021, Friday, 7:12 pm (local time)

To all

The editor has just sent me the second book of the trilogy. Early next week I will probably have it printed after a quick read review. And so, after I give an "ok" for the printing of the second book of the trilogy, the publisher must make the digital book (e-book) and the printed book available for sale in approximately 20 (twenty) days

The cover is pretty much the same as the first book of the trilogy, just changing the accent color to green (in the first book of the trilogy the accent color was blue)... and... also the observation Part II - Beauty

I will attach the cover of the book with this message.

=======

Brasília, Brasil, 16 de julho de 2021, sexta-feira, 19:12 (hora local)

A todos

O editor me enviou agora a pouco o segundo livro da trilogia. No começo da semana que vem provavelmente eu irei mandar imprimir depois de uma revisão com leitura rápida. E assim, depois que eu dar um "ok" para a impressão do segundo livro da trilogia, a editora deve disponibilizar para a venda o livro digital (e-book) e o livro impresso em aproximadamente 20 (vinte) dias

A capa é praticamente a mesma do primeiro livro da trilogia, apenas mudando a cor de destaque para a cor verde (no primeiro livro da trilogia a cor de destaque era azul)... e ... também a observação Parte II - Beleza

Vou anexar a capa do livro com esta mensagem.

Online Moses Ouko

• Sr. Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: July 16, 2021, 11:33:29 pm »
Hello JuliodaLuz,
I must say congratulations to you for your achievement. 
The cover looks really nice with the green accent color. 
I wish you all the best. God Bless.

Love and Blessings,
Moses

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: July 17, 2021, 06:43:58 pm »
To all

Just for everyone's prior knowledge, I sent the PDF file of the second book (Part 2 - Beauty) of the trilogy I'm writing for Ron Besser to the email aronolac@comcast.net with the message below.

Hello Ron. Good evening. Please find attached file (PDF) with book 2 of the trilogy: - The New Universe Age  = Love

A big brotherly hug. Julio

=======

A todos

Apenas para conhecimento prévio de todos, eu mandei o arquivo PDF do segundo livro (Parte 2 - Beleza) da trilogia que estou escrevendo para Ron Besser para o email aronolac@comcast.net com a mensagem abaixo.

Ola Ron. Boa noite (good evening). Segue arquivo anexo (PDF) com o livro 2 da trilogia: - A Nova Era do Universo = Amor

Um grande abraço fraternal. Julio

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: July 17, 2021, 06:54:50 pm »
Hello Moses. Thanks for your message. Each of the three books in the trilogy (The New Universe Age - Love) has a different accent color. Book 1 (part 1 - Truth) of the trilogy is highlighted in blue. Book 2 (part 2 - Beauty) of the trilogy is highlighted in green. And the third book (part 3 - Goodness) of the trilogy will have another color different from these two, that is, it will not be blue, nor will it be green, but another highlight color.

Since I mentioned the subject, I will explain the symbology of colors, in my view.

The first book in the trilogy - The New Universe Age  = Love
Part 1 = Truth

The blue gives me tranquility. Blue is the color of our planet's sky. The most beautiful church, in my view, here in Brasília (Brazil) the city where I live is the Dom Bosco Church which has blue windows... the blue light invades the church and gives a great feeling of peace. In my view the truth matches the tranquility of the blue.

The second book in the trilogy - The New Universe Age = Love
Part 2 = Beauty

The beauty of the green of nature. Yes, the second book of the trilogy is about a tourist itinerary in the middle of trails and waters and, normally, with a lot of native forest (green). There are seven tourist spots in Brazil for tourism.

The third book in the trilogy - The New Universe Age = Love
Part 3 = Goodness.

The accent color will be yellow. The yellow of gold. Gold is a wealth across our planet. On a spiritual level, the greatest wealth that exists, in my view, is goodness. Kindness represented by the yellow of spiritual wealth.

=======

Post Script:
The colors blue, green and yellow represent the three main colors of the Brazilian flag.

In the book's cataloging there is the observation: Brazilian literature.

So I chose to also use the symbology of the three colors of Brazil (blue, green and yellow), one in each of the three books of the trilogy.

=======

Ola Moses. Obrigado por sua mensagem. Cada um dos três livros da trilogia (A Nova Era do Universo - Amor) tem uma cor de destaque diferente. O livro 1 (parte 1 - Verdade)  da trilogia tem a cor de destaque azul. O livro 2 (parte 2 - Beleza) da trilogia tem a cor de destaque verde. E o terceiro livro (parte 3 - Bondade) da trilogia terá outra cor diferente destas duas ou seja, não será azul, nem será verde, e sim outra cor de destaque.

Já que mencionei o assunto, vou explicar a simbologia das cores, em minha visão.

O primeiro livro da trilogia - a Nova Era do Universo = Amor
Parte 1 = Verdade

O azul me transmite tranquilidade. O azul é a cor do céu de nosso planeta. A igreja mais bonita, em minha visão, aqui em Brasília (Brasil) cidade que eu moro é a Igreja Dom Bosco que tem janelas azuis.... a luz azul invade a igreja e dá uma sensação de paz muito grande. Em minha visão a verdade combina com a tranquilidade do azul.

O segundo livro da trilogia - a Nova Era do Universo = Amor
Parte 2 = Beleza

A beleza do verde da natureza. Sim o segundo livro da trilogia trata de um roteiro turístico no meio de trilhas e águas e, normalmente, com muita mata nativa (verde). São sete pontos turísticos no Brasil de turismo.

O terceiro livro da trilogia - a Nova Era do Universo = Amor
Parte 3 = Bondade (Goodness).

A cor de destaque será amarelo. O amarelo do ouro. O ouro é uma riqueza em todo nosso planeta. A nivel espiritual a maior riqueza que existe, em minha visão, é a bondade. A bondade representada pelo amarelo da riqueza espiritual.

=======

Post Scriptum:
As cores azul, verde e amarelo representam as três cores  principais da bandeira do Brasil.

Na catalogação do livro existe a observação: literatura brasileira.

Eu optei, então, em usar também a simbologia das três cores do Brasil (azul, verde e amarelo), uma em cada um dos três livros da trilogia.
« Last Edit: July 17, 2021, 07:04:26 pm by JuliodaLuz »

Online Moses Ouko

• Sr. Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: July 18, 2021, 12:09:02 am »
Thank you JuliodaLuz for the explanation of why you chose these colors for your books. 
It was actually a question I had in my mind. I have looked up the Dom Bosco church on the internet. 
It has such unique architecture and the blue light makes the interior very beautiful. 
It must be having a very calming effect on the worshipers that gather there. 
Thank you very much. God Bless.

Love and Blessings,
Moses