Author Topic: Message from Christ Michael  (Read 183 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online SophiaVeronica

• Sr. Member
    • View Profile
Message from Christ Michael
« on: January 13, 2022, 10:08:42 am »
Date: January 13, 2022
Speaker: Christ Michael
Transmitter: SophiaVeronica

This is CHRIST MICHAEL, I am speaking here to all. I would like to say a few words to all My children who are waiting for the manifestation of My work on your world, this world Urantia, which has My dedicated attention, but which makes it impossible for Me to actually begin My long-prepared work. 

But do not grieve and keep up good spirits, for in spite of all the opposition from insurrectionists and the problems that are occurring at the moment in the world and beyond, the work is still going on and we are constantly making progress in what has been prepared and what must be done. Rejoice in your contacts between you and the spiritual messengers and that you know and hear much more than many a resident of this earth, who usually resists any knowledge and existence of our world, which is spiritual. Man is so absorbed in worldly affairs and problems that he doesn't even bother to think about guidance and help from an unseen spiritual realm. 

They continue to believe in their power over everything, including over people, but that will change once the Missions are well underway, but not until there is some understanding among your leaders that there is necessary work to be done. They must recognize that they are subordinate to God's plans for this world, as it is for all worlds. Many on this planet do not believe that there are countless worlds that have evolved for millions of years before Urantia was even ready to receive life on the planet.

As long as people think they control their world, step into space, explore the cosmos, but are too slow to learn that they are only a small part of a vast creation, guided and governed by God and His appointed Sons, they will continue to toil and only make technical progress until they destroy themselves and the world with their technical inventions.  Fortunately, God wants to prevent that by sending His divine emissaries to this world Urantia. Social behavior and science will change and bring new knowledge with new perspectives. Go in peace and rejoice in these facts. You will be taken care of and you will not be left in ignorance and darkness. 

Offline Luis

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • Email
Re: Message from Christ Michael
« Reply #1 on: January 13, 2022, 09:54:05 pm »
Muito obrigado,por essas palavras querido mestre,isso enche meu coração de esperança.
Este mundo está cheio de problemas,quando cheguei nesse fórum através da ajuda de meu amado ajustador pude ver o quanto todos aqui estão empenhados em fazer a vontade do Pai universal, isso sem a menor sombra de dúvida me faz muito feliz,apesar de todos as dificuldades.

Online Moses Ouko

• Sr. Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: January 14, 2022, 12:03:05 am »
Thank you very much Father Michael for your words of hope and encouragement. 
Thank you so much SophiaVeronica for sharing this transmission. God Bless to all.

Love and Blessings,
Moses

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: January 14, 2022, 06:27:11 pm »
Luis. Seja muito bem vindo em sua primeira mensagem aqui no Fórum Serara. Eu notei que assim como eu, você tem o idioma português como idioma nativo. Um grande abraço fraternal. Julio.
=======
Luís. Welcome to your first message here on the Serara Forum. I noticed that just like me, you have Portuguese as your native language. A big brotherly hug. Julio.
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)

Offline Luis

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: January 14, 2022, 08:55:06 pm »
Muito obrigado irmão,sigo este fórum já faz dois anos, porém pela primeira vez me manifestei,sou morador do RS-Brasil e sou muito grato a todos deste fórum por todas as mensagens maravilhosas.
E faço aqui um agradecimento em especial a Monjoronson,pois foi através de uma pesquisa sobre ele que descobri este maravilhoso fórum,
Abraço fraterno!!!

« Last Edit: January 14, 2022, 08:56:38 pm by Luis »

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: January 16, 2022, 09:22:36 am »
Oi Luis. Eu também conheci este Fórum maravilhoso quando resolvi escrevi um novo livro baseado no Livro de Urantia e fiz pesquisas no google para conseguir maiores informações. E agora sobre esse assunto, um livro baseado no Livro de Urantia e principalmente no Forum Serara, eu já publiquei dois livros do total de três livros (trilogia), sendo que o terceiro livro que termina toda a trilogia está pronto mas está na fase de tradução com a professora de inglês. Eu acredito que em breve será publicado. Eu também sou brasileiro e natural do estado do Rio Grande do Sul, ou seja, sou gaúcho assim como minha esposa Margarete. Eu nasci na cidade de Estrela-RS (que significa estrela ou 'star') no idioma inglês e minha esposa Margarete nasceu na cidade de Não-me-toque-RS (que significa não me toque) . O nome da cidade de minha esposa Margarete é homenagem a uma flor que se chama não me toque. Não me toque é uma planta com sensibilidade ao toque. Eu e minha esposa nascemos em 1965, e mudamos para Brasília em 1993 quando eu era bancário do Banco do Brasil. Desde 2001 sou analista de Direito do Ministério Público da União (Assessor legal) (equivalente a assessor ou ajudante de Promotor  nos EUA). Também sou escritor amador, ou seja, sou escritor como hobby, sem que minha remuneração seja relativa a atividade como escritor. Aqui no Brasil, eu acredito que somente escritores muito consagrados conseguem viver do trabalho como escritor. Eu acredito que possivelmente escritor que não seja muito conhecido, como é o meu caso, só tem retorno financeiro e de reconhecimento em médio ou longo prazo. Novamente, seja muito bem vindo, pois é muito bom ter membros brasileiros aqui neste Fórum Serara e para mim é mais especial ainda pois mora e talvez seja nascido também no meu estado natal o Rio Grande do Sul. A partir da trilogia A Nova Era do Universo = amor, eu estou passando a assinar como escritor como "Steinmetz" ou "Caesar Steinmetz", mas para os parente e amigos continuo sendo chamado apenas por Julio, ou Julio da Luz como estou cadastrado aqui neste Fórum sendo que meu nome completo é Julio Cesar da Luz Steinmetz. Eu conheço boa parte do Rio Grande do Sul pois meu pai foi oficial de cartório de registro de imóveis e eu também fui bancário do Banco do Brasil no período de 1986 a 1997. Morei nas cidades de Estrela/RS, Cacequi/RS, Santa Maria/RS, Rio Pardo/RS, Porto Alegre/RS, Rosário do Sul/RS, Colorado/RS, Não-me-Toque/RS isto no estado do Rio Grande do Sul. Em relação as cidades da região sul do Brasil eu morei na cidade de Criciuma, litoral sul do estado de Santa Catarina, nos anos de 2009 a 2011 tendo retornado em 2011 para Brasília. Meu email particular julio.steinmetz@gmail.com. Julio

=======

Post Scriptum:
Comecei minha faculdade de Direito na cidade de Bagé/RS e terminei na cidade de Passo Fundo/RS

=======
Post Scriptum 2:
Localizei um vídeo na internet sobre a planta não me toque. Eu particularmente não conhecia a planta e achava que era uma flor que era sensível ao toque. Dizem que tem muita dessa planta na cidade natal de minha esposa Margarete, por isto o nome da planta é o nome da cidade. Eu morei poucos anos na cidade de Não-me-toque, e não me recordo de ter conhecido esta planta. Vide link abaixo e como é interessante a reação da planta com um simples toque ela murcha ou seja retrai suas folhas:

https://www.youtube.com/watch?v=YKgv5iP-4s4

=======

Google translator translation:

Hi Luis. I also came across this wonderful Forum when I decided to write a new book based on The Urantia Book and did google searches for more information. And now on this subject, a book based on The Urantia Book and mainly on Forum Serara, I have already published two books out of three books (trilogy), with the third book that ends the entire trilogy is ready but is in the phase of development. translation with the English teacher. I believe it will soon be published. I'm also Brazilian and born in the state of Rio Grande do Sul, that is, I'm from Rio Grande do Sul as well as my wife Margarete. I was born in the city of Estrela-RS (which means star or 'star') in the English language and my wife Margarete was born in the city of Não-me-toque-RS (which means don't touch me). The name of my wife Margarete's city is a tribute to a flower called don't touch me. Don't Touch Me is a touch sensitive plant. My wife and I were born in 1965, and we moved to Brasília in 1993 when I was a banker at Banco do Brasil. Since 2001, I have been a Law Analyst at the Federal Public Ministry (Legal advisor) (equivalent to an advisor or assistant to the Prosecutor in the USA). I am also an amateur writer, that is, I am a writer as a hobby, without my remuneration being related to my activity as a writer. Here in Brazil, I believe that only well-known writers can make a living from their work as a writer. I believe that possibly a writer who is not very well known, as is my case, only has financial returns and recognition in the medium or long term. Once again, you are very welcome, because it is very good to have Brazilian members here in this Serara Forum and for me it is even more special because I live and maybe also was born in my home state of Rio Grande do Sul. From the trilogy The New Universe Age = love, I'm starting to sign as a writer as "Steinmetz" or "Caesar Steinmetz", but for relatives and friends I'm still called Julio, or Julio da Luz as I'm registered here in this Forum and my full name is Julio Cesar da Luz Steinmetz. I know a good part of Rio Grande do Sul because my father was a real estate registry officer and I was also a banker at Banco do Brasil from 1986 to 1997. I lived in the cities of Estrela/RS, Cacequi/RS, Santa Maria /RS, Rio Pardo/RS, Porto Alegre/RS, Rosário do Sul/RS, Colorado/RS, Não-me-Toque/RS, this is in the state of Rio Grande do Sul. in the city of Criciuma, south coast of the state of Santa Catarina, from 2009 to 2011, having returned in 2011 to Brasília. My private email julio.steinmetz@gmail.com. Julio

=======

Post Script:
I started my law school in the city of Bagé/RS and finished in the city of Passo Fundo/RS

=======
PostScript 2:
I found a video on the internet about the don't touch me plant. I didn't particularly know the plant and thought it was a flower that was sensitive to touch. They say that there is a lot of this plant in my wife Margarete's hometown, so the name of the plant is the name of the city. I lived a few years in the city of  Não-me-Toque/RS (Touch-not-me), and I don't remember having known this plant. See the link below and how interesting the reaction of the plant is with a simple touch it withers, that is, it retracts its leaves:

https://www.youtube.com/watch?v=YKgv5iP-4s4
« Last Edit: January 16, 2022, 09:44:33 am by JuliodaLuz »
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)

Offline Luis

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: January 16, 2022, 10:51:45 pm »
Muito obrigado irmão,por esse acolhimento meu nome completo é Júnior Luis Soares dos Santos,sou natural de Sapucaia do Sul -RS(Brasil),professor de ensino técnico em logística,casado e esperando ansiosamente por meu primeiro filho o Benjamin,minha esposa também é professora.
Descobri o livro de Urântia através da leitura dos livros do escritor espanhol J J Benítez a saga (Operação Cavalo de Tróia) fez parte da minha busca pessoal pela iluminação espiritual,sou completamente apaixonado por Jesus mesmo sem me considerar crente no sentido tradicional da palavra (risos), acredito de todo meu coração no Livro de Urântia,mesmo sabendo que no futuro terá que ser modificado pela perda do supremo e estou muito feliz pelo Pai celestial ter me aceitado nessa amada família de luz.