Author Topic: Love in a pandemic time  (Read 3592 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
Re: Love in a pandemic time
« Reply #30 on: October 28, 2020, 01:00:47 pm »

Brasilia, Brazil, October 28, 2020, Wednesday

To all

My editor sent an email yesterday saying he liked the three books, because it involves God and faith.

I am making final adjustments to the three books, for example, to check for typos and putting some comments on recent facts before the book is published

A big brotherly hug to everyone

Julio

======= 

Brasília, Brasil, 28 de outubro de 2020, quarta-feira

A todos

O meu editor mandou um email, ontem, dizendo que gostou dos três livros, pois envolve Deus e a fé.

Estou fazendo ajustes finais nos três livros, por exemplo, para verificar erros de digitação e colocando alguns comentários sobre fatos recentes antes da publicação do livro

Um grande abraço fraternal a todos

Julio
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #31 on: November 07, 2020, 06:33:20 am »
Brasília, Brazil, November 7, 2020.

To all

Subject: I am doing the final review of the First Book and talking to my editor.

The first book, in this final review stage, has 383 pages.

But the content is half that is approximately 191 pages. It is a bilingual book, Portuguese and English.

When I was writing the book I noticed that it was getting too long to be a single book.

So I chose to divide the book into three:

=======
Book 1 - A New Age of the Universe = Love - Part 1 - Truth
Provisionally has 383 pages
=======
Book 2 - A New Age of the Universe = Love - Part 2 - Beauty
Provisionally has 446 pages
=======
Book 3 - A New Age of the Universe = Love - Part 3 - Goodness
Provisionally has 367 pages
=======

Look at the pages above each book on a provisional basis before the final review. If I were to write just one book it would be more than 1000 pages, that is, more than 500 pages of content.

In this way, I repeat, I preferred to make three books. But each book is independent, that is, it has an independent beginning and end. But each of the three books has a connection to the same story.

I remind you that the content of the pages informed above has to be divided by two, as it is a bilingual book, Portuguese and English.

As the review has to be carefully, as there are many pages, I am talking to the editor to publish in stages ... first Book 1 with the review that I intend to finish this weekend, that is, the 21 chapters of Book 1 I am reviewing, now, this Saturday, at the beginning of chapter 7.

I usually rest on Saturday and Sunday. But this weekend is going to be different, because I'm dedicating myself to reviewing Book 1.

So, these are the news, for now.

A big brotherly hug to everyone

Mr. Steinmetz

======= 

Post Scriptum: My full name is Julio Cesar da Luz Steinmetz. I signed as a writer like Julio da Luz in the book I wrote earlier. From these three books I am changing the name and I will sign my books, that is, Mr. Steinmetz.

This is just a curiosity that I am telling all of you.

=======

Brasília, Brasil, 07 de novembro de 2020.

A todos

Assunto: Estou fazendo a revisão final do Primeiro Livro e conversando com meu editor.

O primeiro livro, nesta fase final de revisão, tem 383 páginas.

Mas o conteúdo é pela metade ou seja aproximadamente 191 páginas. Pois é um livro bilingue, português e inglês.

Quando eu estava escrevendo o livro eu notei que estava ficando muito extenso para ser um único livro.

Assim eu optei em dividir o livro em três:

=======
Livro 1 - Uma Nova Era do Universo = Amor - Parte 1 - Verdade
Provisoriamente tem 383 páginas
=======
Livro 2 - Uma Nova Era do Universo = Amor - Parte 2 - Beleza
Provisoriamente tem 446 páginas
=======
Livro 3 - Uma Nova Era do Universo = Amor - Parte 3 - Bondade (Goodness)
Provisoriamente tem 367 páginas
=======

Olhe as páginas acima de cada livro de forma provisória antes da revisão final. Se fosse escrever apenas um livro seriam mais de 1000 páginas, ou seja, mais de 500 páginas de conteúdo.

Desta forma, eu repito, eu preferi fazer três livros. Mas cada livro é independente, ou seja, tem um início e um final independente. Mas cada um dos três livros tem conexão com a mesma história.

Relembro que o contéudo das páginas acima informado tem que ser dividido por dois, pois é um livro bilingue, português e inglês.

Como a revisão tem que ser com cuidado, pois são muitas páginas, estou conversando com o editor para publicar por etapas... primeiro o Livro 1 com a revisão que pretendo terminar neste final de semana, ou seja, os 21 capítulos do Livro 1. Estou revisando, agora, neste sábado, no início do capítulo 7 .

Normalmente, eu descanso no sábado e no domingo. Mas este final-de-semana vai ser diferente, pois eu estou me dedicando a revisão do Livro 1.

Então, são estas a novidades, por enquanto.

Um grande abraço fraternal a todos

Sr. Steinmetz
======= 
Post Scriptum: Meu nome completo é Julio Cesar da Luz Steinmetz. Eu assinava como escritor como Julio da Luz no livro que eu escrevi anteriormente. A partir destes três livros eu estou mudando o nome que eu irei assinar meus livros, ou seja, Sr. Steinmetz.

Esta é apenas uma curiosidade que estou contando para todos vocês.

« Last Edit: November 07, 2020, 06:40:40 am by JuliodaLuz »

Online Clency

• Hero Member
    • MSN Messenger - klenn47@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #32 on: November 07, 2020, 08:24:02 am »
Thank you Julio for keeping us informed about where you stand with this time-consuming work you have started sometime ago and I am presuming that you are almost at the end of it. I wish you all the best and hope you will now have more freetime for spiritual matters, because the clock is ticking. Domtia
I am your servant, I am your liegeman, it is my will that your will be done.

Online occerpa

• Sr. Member
    • View Profile
« Reply #33 on: November 07, 2020, 09:24:20 am »
Greetings and my congratulations Julio, for having crowned that company, nothing easy, as is the writing of a book, and in your case, not one but three, which I hope will have all the success it deserves, no doubt, for its unique content. In fact, I imagine you will have in mind an edition in Spanish that will surely have a large audience. Thanks for sharing

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #34 on: November 10, 2020, 04:13:47 pm »
Brasilia, Brazil, November 10, 2020 (Monday)

Hello everyone.

I noticed that Ron asked on Lightline yesterday how the books were doing. This in the informal conversation, before the recording of Lightline.

I answered. I don't understand. And as usual, when a question is asked at Lightline USA in the English language, without knowing how to answer in the English language, I gave a good-natured laugh, at the impossibility of answering, for the time being, in a conversation.

I recognize that I really need to start trying to converse in the English language. I often understand the dialogues in English incompletely. And understanding a dialogue incompletely can change the whole meaning of the sentence.

Thus. Yes. I understood the question. I'm just not used to speaking the English language yet. I am learning to speak the English language little by little.

But let's tell the news.

Just now, I sent the editor by email the Book 1- A New Age in the Universe = Love - Part 1 - Truth, with all 21 chapters revised and with the Google Translate translation of the entire book into English. The book is bilingual, Portuguese and English. Most of the Google Translate translation I believe must be correct.

I have already put in the preface that from the 2nd edition onwards a more careful translation will be made into the English language and that an eventual translation mistake was to copy the sentence in Portuguese and put it in an automatic translator to get an alternative translation, more consistent with the logic of the text and script of the book.

I told the editor that I would like, in this first moment, a digital book and later the physical books would be made.

=======

It is a trilogy, that is, the story with the same characters is told in three books.

The approaches are different in each of the three books, however, the characters and the story is the same with a continuation in a sequence of events involving the characters.

The three books are ready. The first book was revised and sent to the editor by email.

Now I will start reviewing the second book:

A New Age of the Universe = Love
Part II - Beauty

======= 

Before I forget. I planned to do all the revisions until November 22 of this month, that is, no later than 12 (twelve) days from now

I'm going on vacation on November 23, 2020, Monday and I have a trip scheduled with the whole family this same day, returning on December 8, 2020.

The priority, then, is to make the three digital books. God willing, I believe that in December the three digital books will be ready.

=======

Brasília, Brasil, 10 de novembro de 2020 (segunda-feira)

Olá a todos.

Eu notei que Ron perguntou na Lightline de ontem como estavam os livros. Isto na conversa informal, antes da gravação da Lightline.

Eu respondi. Eu não compreendo. E como de costume, quando é feita uma pergunta na Lightline USA no idioma inglês, sem saber responder no idioma inglês, eu dei um gargalhada bem humorada, na impossibilidade de responder, por enquanto, em uma conversa.

Eu reconheço que, realmente, eu preciso começar a tentar conversar no idioma inglês. É que muitas vezes eu entendo os diálogos em inglês de forma incompleta. E entender um diálogo de forma incompleta pode modificar todo o sentido da frase.

Desta forma. Sim. Eu entendi a pergunta. Só não estou ainda acostumado a falar no idioma inglês. Eu estou aprendendo a falar o idioma inglês aos poucos.

Mas vamos contar as novidades.

Agora a pouco, eu enviei ao editor por email o Livro 1-  Uma Nova Era do Universo = Amor - Parte 1 - Verdade,  com todos os 21 capítulos revisados e com a tradução do Google Tradutor de todo o livro para o idioma inglês. O livro é bilingue, português e inglês. A maior parte da traduçao do Google Tradutor eu acredito que deva estar correta. 

Eu já coloquei no prefácio que a partir da 2ª edição será feita uma tradução mais cuidadosa para o idioma inglês e que eventual equivoco de tradução era para copiar a frase em português e colocar em um tradutor automatico para conseguir uma tradução alternativa, mais coerente com a lógica do texto e do roteiro do livro.

Eu falei para o editor que gostaria, neste primeiro momento, de um livro digital e mais tarde seriam feitos os livros físicos.

======= 

É uma trilogia, ou seja, a história com os mesmos personagens é contada em três livros. 

Os enfoques são diferentes em cada um dos três livros, no entanto, os personagens e a história é a mesma com uma continuação em uma sequência de acontecimentos que envolvem os personagens. 

Os três livros estão prontos. O primeiro livro foi revisado e enviado agora a pouco para o editor por email.

Agora vou começar a revisão do segundo livro:

Uma Nova Era do Universo = Amor
Parte II - Beleza

======= 
Antes que eu me esqueça. Eu planejei fazer todas as revisões até o dia 22 de novembro deste mês, ou seja, no máximo até daqui a 12 (doze) dias

Vou entrar em férias no dia 23 de novembro de 2020, segunda-feira e tenho viagem marcada com toda a família neste mesmo dia, voltando no dia 08 de dezembro de 2020.

A prioridade, então, é fazer os três livros digitais. Se Deus quiser, eu acredito que em dezembro estarão prontos os três livros digitais.

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #35 on: November 13, 2020, 04:53:25 pm »
Hello everyone,

Just to tell you the news, I just sent the revised book 2 to the editor's email.

We just need to review book 3 and send it to the editor

======= 

Olá a todos,

Apenas para contar as novidades, eu enviei agora a pouco o livro 2 revisado para o email do editor.

Está só faltando a revisão do livro 3 e enviar para o editor

Offline JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #36 on: November 20, 2020, 05:17:16 pm »
To all

I sent the third book to the editor's email, with some revisions. The main one is changing the title of the book. A small change.

The working title was A New Universe Age = Love (A New Universe Age = Love)

However, after I read bulletin 31, I noticed that the new Urantia book or another name that comes to be called has part IV as The New Universe Age

A small change in the title to look like part IV.

So, the trilogy (the three books) will have the title

A Nova Era do Universo = Amor
The New Universe Age = Love

=======
Book 1 =
Part I = Truth 
=======

Book 2 =
Part II = Beauty 

=======
Book 3 =
Part III = Goodness

=======

On November 23, 2020, Monday I will travel on vacation with my whole family for fifteen days, to the coast of Bahia, to enjoy a beach with the family, and I will return to Brasilia only on December 8, 2020, Tuesday -market.

In this vacation period I will probably be completely disconnected from the internet and even from the news, as I normally do during the vacation period when I travel to enjoy the beach with my family.

I'm still going to watch Lightiline USA, just listening, as I always do, this Sunday.

I am already on vacation. And I only return to work on January 6, 2021.

As for the three books, as I emailed the three books to the editor, I intend to talk to him on his return from vacation after December 8, 2020. I plan to make the three digital books first. Later I intend to publish the physical books.

These are the news for now.

A big brotherly hug to everyone,

Julio
=======

A todos

Eu enviei o terceiro livro para o email do editor, com algumas revisões. A principal é a mudança do título do livro. Uma pequena mudança.

O título provisório era Uma Nova Era do Universo = Amor (A New Universe Age = Love)

No entanto, depois que eu li o boletim 31 eu notei que o novo livro de Urantia ou outro nome que vier a ser chamado tem a parte IV como A Nova Era do Universo (The New Universe Age)

Uma pequena mudança do título para ficar igual a parte IV.

Então, o a trilogia (os três livros) terá o título

=======
Livro 1 =
Parte I = Verdade (Truth)
=======

Livro 2 =

Parte II = Beleza (Beauty)

=======
Livro 3 =
Parte III = Bondade (Goodness)

=======

Dia 23 de novembro de 2020, segunda-feira eu vou viajar de férias com toda minha família por quinze dias, para o litoral da Bahia, para curtir uma praia com a família, e volto para Brasília somente em 08 de dezembro de 2020, terça-feira.

Neste período de férias eu vou estar, provavelmente, totalmente desconectado da internet e até das notícias, como normalmente, eu faço no período de férias quando viajo para curtir a praia com a família.

Eu ainda, vou assistir a Lightiline USA, apenas ouvindo, como sempre faço, neste domingo.

Eu já estou de férias. E só volto a trabalhar em 06 de janeiro de 2021.

Quanto aos três livros, como eu mandei os três livros por email para o editor eu pretendo conversar com ele no retorno das férias depois de 08 de dezembro de 2020. Eu pretendo fazer primeiro os três livros digitais. Mais tarde pretendo publicar os livros físicos.

Por enquanto são estas as novidades.

Um grande abraço fraternal a todos,

Julio

« Last Edit: November 20, 2020, 05:19:30 pm by JuliodaLuz »