Author Topic: Moments of leisure are needed to recharge our energies  (Read 207 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JuliodaLuz

• Hero Member
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
Moments of leisure are needed to recharge our energies
« on: September 17, 2018, 10:02:58 AM »
               Some days of rest and leisure with the family

I got a day off from work on September 21, 2018 and I am going to travel a few days of leisure with the family, or rather, three days of leisure.
           A few months ago we planned these few days together, I, my wife Margarete, my three children, my grandson, my two daughters-in-law and several other relatives. In total, I believe we will probably be 15 (fifteen) people.
          From September 21, 2018 (Friday) until September 24, 2018 (Sunday) we will be in the city of Caldas Novas, State of Góias (Brazil).
          According to information obtained on the Internet, the region of Caldas Novas (together with the municipality of Rio Quente, State of Goias) make up the largest hydrothermal spring in the world.
           My family and I have already been several times in the city of Caldas Novas / GO and also in Rio Quente / GO, as it is possible to drive from Brasília to Caldas Novas / GO, as it is only a few hours by car. If I am not mistaken, Caldas Novas / GO is approximately 350 km (350 kilometers) away from Brasília, the Federal Capital of Brazil, where I live.

Moments of leisure are needed to recharge our energies.

=======

Vide site:
http://www.curtamais.com.br/goiania/conheca-a-verdadeira-origem-das-aguas-termais-de-caldas-novas

... [...] ...

One of the most sought after tourist destinations in Brazil, Caldas Novas is nationally known for its thermal waters, which make up the largest hydrothermal spring in the world and receive more than four million tourists a year, attracted by the medicinal properties of the thermal pools. Although it is a popular attraction - Caldas Novas is the fourth non-capital tourist city in Brazil - few know the true origin of the thermal waters that make the region so important for national and international tourism.
... [...] ...

=======

Vide site:

http://www.braziltravelbuddy.com/Goiania/activity/Caldas_Novas_Hydrothermal_Springs

"[...]
Caldas Novas Hydrothermal Springs
Caldas Novas is the biggest health resort in the world. In local waters spring from the ground to temperatures between 37 º and 58 º C. And it 's precisely the medicinal properties attributed to these hot springs that attract more than one million visitors a year, making it the largest tourist hub of the state of Goiás. [...]

Post Scriptum:
Just to correct the correct dates in which I will be with the family in Caldas Novas / GO:
Between September 21, 2018 (Friday) and September 23, 2018 (Sunday).

=======

Alguns dias de descanso e lazer  com a família
               Eu consegui um dia de folga em meu trabalho no dia 21 de setembro de 2018 e vou viajar alguns dias de lazer com a família, ou melhor dizendo, três dias de lazer.
               Faz alguns meses planejamos estes poucos dias juntos, eu, minha esposa Margarete, meus três filhos, meu neto, minhas duas noras e vários outros parentes. No total, eu acredito que seremos, provavelmente, 15 (quinze) pessoas.
              Nos dias 21 de setembro de 2018 (sexta-feira) até o dia 24 de setembro de 2018 (domingo) estaremos na cidade de Caldas Novas, Estado de Góias (Brasil).
             Segundo informações obtidas na internet, a região de Caldas Novas (junto com o município de Rio Quente, Estado do Goiás) compõem o maior manancial hidrotermal do mundo.
              Eu e minha família já fomos várias vezes na cidade de Caldas Novas/GO e também em Rio Quente/GO, pois é possível ir de carro de Brasília a Caldas Novas/GO, pois fica apenas algumas horas de carro. Se eu não me engano, Caldas Novas/GO fica aproximadamente 350 km (trezentos e cinquenta quilometros) de distância de Brasília, Capital Federal do Brasil, local aonde eu moro.
             Momentos de lazer são necessários para recarregarmos nossas energias.

=======

Vide site:
http://www.curtamais.com.br/goiania/conheca-a-verdadeira-origem-das-aguas-termais-de-caldas-novas

...[...]...

Um dos destinos turísticos mais procurados do Brasil, Caldas Novas é nacionalmente conhecida por suas águas termais, que compõem o maior manancial hidrotermal do mundo e recebem mais de quatro milhões de turistas por ano, atraídos pelas propriedades medicinais das piscinas termais. Apesar de ser um atrativo tão popular - Caldas Novas é a quarta cidade turística não-capital do Brasil -, poucos conhecem a verdadeira origem das águas termais que fazem da região tão importante para o turismo nacional e internacional.
...[...]...

=======

Vide site:

http://www.braziltravelbuddy.com/Goiania/activity/Caldas_Novas_Hydrothermal_Springs

"[...]
Caldas Novas Hydrothermal Springs
Caldas Novas is the biggest health resort in the world. In local waters spring from the ground at temperatures between 37 º and 58 º C. And it is precisely the medicinal properties attributed to these hot springs that attract more than one million visitors a year, making it the largest Caldas Novas tourist hub of the state of Goiás.[...]

Post Scriptum:
Apenas para corrigir as datas corretas em que eu estarei com a família em Caldas Novas/GO:
Entre 21 de setembro de 2018 (sexta-feira) e dia 23 de setembro de 2018 (domingo).
« Last Edit: September 17, 2018, 11:33:15 AM by JuliodaLuz »
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)

evan

• Sr. Member
    • View Profile
    • Email
Re: Moments of leisure are needed to recharge our energies
« Reply #1 on: September 18, 2018, 10:38:27 PM »
Hi Julio,

Nice to know you're taking time off with your family for recreation in a beautiful place.  If only we could be in a permanent state of relaxation and recreation I guess that would be paradise.  Now I'm wondering what paradise is really like.....This thing about taking a break is also the topic in another thread here as gitz' post today was about praying and how that helps when we are anxious, fearful, tired, vexed (as Ron often is lol!!!).  So yes, yes, what a wonderful thought - to pray.....always....I think that's what Jesus did too when he would break away from the crowds and retreat to the hills.  Now we can do the same except there are no hills around where I live.  Well, I just listen to music....especially disco.... :D

Evan

https://www.youtube.com/watch?v=RnvwcGLWybI

...'There ain't nothing gonna keep me from you my love....I'll find you...'
~ In kindness and with mercy minister to all who are in distress and in need (UB 140:3.14) ~

JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: September 19, 2018, 07:38:15 AM »
Hi, Evan.
              Thank you for your message. I also really like music.
              Returning the previous subject, that is, days of rest and leisure in family 8) .
             It is the love between people, spending moments with people, that stays in the memory of our lives.
             Even moments and messages that we share here at the Serara Forum mean a lot to us, as a team and as beings that, somehow, complement each other, even having peculiar differences the personal characteristics of each one.

======= 
Oi Evan
                Obrigado por sua mensagem. Eu também gosto muito de músicas. 
                Voltando o assunto anterior, ou seja, dias de descanso e lazer em família 8) .
                 É o amor entre as pessoas, passando momentos com pessoas, que fica na memória de nossas vidas. 
                Mesmo momentos e mensagens que compartilhamos aqui no Fórum Serara significa muito para  nós, como equipe e como seres que, de alguma forma, se complementam, mesmo possuindo diferenças peculiares as características pessoais de cada um.

JuliodaLuz

• Hero Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: September 24, 2018, 09:06:14 AM »
                   I returned from three days of rest and leisure with my family in Caldas Novas / GO (Friday, Saturday and Sunday).
                   It is very nice and relaxing hot hot springs, with "hot water cascades", several pools of hot water, sauna, toboggan, hot tub, wave pools, all wonderful of a warm water aktatic park.
                  There were wonderful moments with the family and this was a few days. It makes you want to stay well longer than just three days, but okay.
                   Now slowly I will return to the routine, this Monday, September 24 ..
                   I'm going to start reading the news from the Serara Forum (starting with reading the latest posts), since since Thursday morning I have not read the news.
======= 
                     Voltei dos três dias de descanso  e lazer em família em Caldas Novas/GO (sexta-feira, sábado e domingo).
                     É muito bom e relaxante águas quentes termais, com "cascatas de água quente", piscinas diversas de água quente, sauna, tobogã, ofurô, piscinas de ondas, tudo de maravilhoso de um parque áquatico de águas quentes.
                    Foram momentos maravilhosos com a família e isto que foram poucos dias. Dá vontade de ficar bem mais do que apenas três dias, mas tudo bem.
                   Agora aos poucos vou voltar a rotina, nesta segunda-feira, 24 de setembro..
                   Vou começar a ler as notícias do Fórum Serara (começando por ler as mensagens mais recentes), pois desde quinta-feira de manhã eu estou sem ler as notícias.