Author Topic: The biggest catastrophe (floods) in my home state, Rio Grande do Sul, Brazil  (Read 833 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JuliodaLuz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2048
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
The biggest catastrophe (floods) in my home state, Rio Grande do Sul, Brazil


Today, Saturday, May 4, 2024, the biggest flood in history occurred in the city of Porto Alegre, capital of my home state, Rio Grande do Sul, Brazil.

Today's flood record exceeded five meters, the highest flood record in the entire history of the city of Porto Alegre.

And during the week, there was a large amount of rain in much of the state of Rio Grande do Sul.

The governor of Rio Grande do Sul reported that this moment represents the greatest climate catastrophe in the history of Rio Grande do Sul.

The president of Brazil, Lula da Silva, was already in my home state, unless I'm mistaken, on Thursday and will return tomorrow, Sunday, with a large delegation of ministers.

Yes, I make this record because I love my state of origin, the State of Rio Grande do Sul and all the people of Rio Grande do Sul.

Yes, I make this record to demonstrate the major climate changes that are happening in the world, including in Brazil, including in my home state, Rio Grande do Sul.

I have lived in Brasília, the capital of Brazil, for many years, but my feeling and love beyond Brazil and for Brazilians is for my home state Rio Grande do Sul and all the people of Rio Grande do Sul.

I go further, I believe that there are good people in all countries and among all people.

I pray that the era of light and life will soon arrive on our planet, when love is the main feeling between people, and when the majority of people will have continuity in the heavens as their destiny, after the physical death of the body.

Changing the subject, today also marks the day of the biggest show by a singer I'm a fan of, the singer Madona. This singer will do a free show in the city of Rio de Janeiro, in a few hours, it seems to me that approximately 9h 30 minutes Brasília local time, and the expectation of 1.5 million people, on the largest outdoor dance floor of the world.

In this mix of feelings, between the sadness of a great catastrophe in my homeland and the joy of a celebration of music, I write this message today.

I ask God to help the rescue teams in Rio Grande do Sul, who are still rescuing people who are stranded and at risk, many in their homes waiting for rescue, due to the great historic flood, the biggest in the history of Rio Grande do Sul. Rio Grande do Sul.

I pray to God that everything goes well at the dance celebration, with the singer Madona in the city of Rio de Janeiro.

I ask God, mainly, that God's missions begin soon, visible to the entire planet, to begin to return humanity to God's path of light for all peoples, and for all nations and that, in this way, we soon have the beginning of the journey towards an era of light and life on our planet, which needs it so much.

Of all the requests I make to God, the most important of all is that conditions be created for humanity to have a significant spiritual evolution, thus enabling most people to continue their journey in heaven, after physical death. of the body, because for me, this is what really matters, the love and continuity in the heavens of the people we love so much. People of all peoples, people of all nations.


=======


Postscript:

I thank the Brazilian states that sent and are sending help, mainly rescue teams and helicopters.

I am immensely grateful to the countries that showed up to help at this time, especially the first ones that did this, Uruguay, Argentina and Venezuela.

I thank all the people in Brazil and abroad, entities and countries that are helping in some way, especially at this time when saving lives is still the main priority.

I thank God, mainly, because today, the instability of the weather has reduced, helping the rescue helicopters to be able to carry out their function of rescuing lives.

I believe that today, thanks to an improvement in the weather, many lives have been saved and are being saved at this very moment, even though it is early evening. Yes, people are still being saved right now, for example, with the help of boats.

=======

A maior catástrofe (enchentes) no meu estado natal, Rio Grande do Sul, Brasil


Hoje, 04 de maio de 2024, sábado, aconteceu a maior enchente da história na cidade de Porto Alegre, capital de meu estado natal, Rio Grande do Sul, Brasil.

O registro de inundação, na data de hoje, superou aos cinco metros, o maior registro de enchente de toda a história da cidade de Porto Alegre.

E durante a semana, ocorreu grande quantidade de chuvas em grande parte do estado do Rio Grande do Sul.

O governador do Rio Grande do Sul informou que este momento representa a maior catástrofe climática da história do Rio Grande do Sul.

O presidente do Brasil, Lula da Silva, já esteve em meu estado natal, salvo engano, na quinta-feira e irá retornar amanhã, domingo, com uma comitiva grande de ministros.

Sim, eu faço este registro porque amo meu estado de origem, o Estado do Rio Grande do Sul e todo o povo gaúcho.

Sim, eu faço este registro para demonstrar as grandes modificações climáticas que estão acontecendo no mundo, inclusive, no Brasil, inclusive no meu estado natal, o Rio Grande do Sul.

Eu moro em Brasília, capital do Brasil, há muitos anos, mas meu sentimento e amor além do Brasil e para os brasileiros é para meu estado natal Rio Grande do Sul e a todo povo gaúcho.

Eu vou além, eu acredito que existem pessoas boas em todos os países e em todos os povos.

Eu rezo para logo chegar a era de luz e vida de nosso planeta, quando o amor for o principal sentimento entre as pessoas, e quando a maior parte das pessoas terão como destino a continuidade nos céus, após a morte física do corpo.

Mudando de assunto, hoje, também, marca o dia do maior show de uma cantora que eu sou fã, a cantora Madona. Esta cantora irá fazer um show gratuito na cidade do Rio de Janeiro, daqui há poucas horas, me parece que aproximadamente 9h 30 minutos horário local de Brasília, e a expectativa de 1,5 milhões de pessoas, na maior pista de dança ao ar livre do mundo.

Neste misto de sentimento, entre uma tristeza de grande catástrofe em minha terra natal e uma alegria de uma celebração de música, eu escrevo esta mensagem de  hoje.

Peço a Deus que ajude as equipes de resgate, no Rio Grande do Sul, que ainda estão resgatando pessoas que estão ilhadas, e em risco, muitas em cima de suas casas esperando resgate, em virtude da grande enchente histórica, a maior da história do Rio Grande do Sul.

Peço a Deus que tudo transcorra bem na celebração de dança, com a cantora Madona na cidade do Rio de Janeiro.

Peço a Deus, principalmente, que logo comecem as missões de Deus, visíveis para todo o planeta, para começar a retornar a humanidade no caminho de luz de Deus para todos os povos, e para todas as nações e que, assim, logo tenhamos o início da caminhada para era de luz e de vida de nosso planeta, que precisa tanto disso.

De todos os pedidos que eu faço a Deus, o mais importante de todos, é que seja criadas condições para que a humanidade tenham uma evolução espiritual significativa e assim possibilitando que a maior parte das pessoas continuam com a caminhada nos céus, após a morte física do corpo, pois para mim, isto é o que realmente importa, o amor e a continuidade nos céus das pessoas que tanto amamos. Pessoas de todos os povos, pessoas de todas as nações.



=======


Post Scriptum:

Eu agradeço aos estados brasileiros que enviaram e estão enviando ajuda, principalmente, equipes e helicópteros de resgates.

Eu agradeço imensamente aos países que se manifestaram em ajudar neste momento, principalmente, os primeiros que fizeram isto, Uruguai, Argentina e Venezuela.

Eu agradeço, a todas as pessoas do Brasil e do exterior, entidades e países que de alguma forma estão ajudando, principalmente, neste momento em que ainda é a principal prioridade salvar vidas.

Eu agradeço a Deus,  principalmente, porque  no dia de hoje, diminuiu a instabilidade do clima, ajudante os helicópteros de resgate a poder fazer sua função de resgate de vidas.

Eu acredito que no dia de hoje, graças a uma melhora do clima, muitas vidas foram salvas e estão sendo salvas neste exato momento, mesmo sendo começo da noite. Sim, pessoas ainda estão sendo salvas, neste exato momento, por exemplo, com ajuda de barcos.

« Last Edit: May 04, 2024, 18:48:29 pm by JuliodaLuz »
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)