Author Topic: Where do you keep your racism?  (Read 63 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Offline JuliodaLuz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2054
  • I love God with all intensity of my being.
    • View Profile
    • Email
Where do you keep your racism?
« on: Yesterday at 14:33:06 »
Where do you keep your racism?

This question ends a course on racism that I am participating in at work, serving as a point of reflection.

Initially, I register that I agree with most of the lectures and videos in the course on racism that I am doing at my work.

I also believe that all companies and public bodies should offer courses on racism and prejudice for the improvement and evolution of all employees and collaborators in search of a fairer and more equal society.

However, "where do you keep your racism" suggests that all people are racist.

Considering this premise as true, we can ask ourselves: - Do all people really have some type of racism?

However, I have to remember that often the premises may not be true in their entirety. About this, we can reflect: - Can there be false premises?

Yes, assumptions are often not true because they are made by imperfect, ever-evolving human beings with limited views based on their own experiences.

The human being is complex.

Therefore, yes, there are people who do not have any type of racism or prejudice due to their spiritual evolution. They would not be able to answer the questions “where do you keep your racism?” or "where do you keep your prejudice?" simply because they don't have any.

Jesus, for example, is widely considered to be someone without racism or prejudice. Just like him, many people have this characteristic.

How can we be free from racism and prejudice, if we have any racism or prejudice? It's possible?

Yes, it is possible if we consider each human being as unique, with their own personality and spiritual evolution challenges.

The human tendency is to see others as similar to ourselves, but each person is unique, with their own journey and challenges.

We can be free from racism and prejudice by reflecting on respect for each individual, regardless of their race, religion, gender or sexual orientation, etc., and most importantly, respecting their personal journey and destiny.


Reflecting in this way, respectfully towards other human beings, there will be no room in our thoughts for racism or prejudice.

I asked myself where I keep my racism and prejudice, but I found no answer.

However, I know the depth of the human mind and I know that we often try to ignore our weaknesses.

To seek a second opinion, I consulted my closest family who have been with me all these many years and who often know me better than I know myself. My wife and children agreed that I do not harbor racism or prejudice.

It is important not to generalize when talking about human personality, as this can lead to prejudice.

We must remember and remember at all times, including, that the source of racism and prejudice is this: - the generalization of concepts.

The objective of this course on racism is to promote reflection on how to evolve spiritually to be free from racism and prejudice, if we have any.

This is what we want, a more fair and equal society for everyone, free from racism and prejudice.

In conclusion, the best questions for reflection at the end of this course on racism are not about “where do we keep our racism?”, but rather – “how can we evolve spiritually so that, eventually, if we have any type of racism or prejudice, we can free ourselves from them?” .

=======

Onde você guarda seu racismo?

Essa pergunta finaliza um curso sobre racismo que estou participando em meu trabalho, servindo como ponto de reflexão.

Inicialmente, eu registro que eu concordo com a maioria das palestras e vídeos do curso sobre racismo que eu estou fazendo no meu trabalho.

Acredito, também, que todas as empresas e órgãos públicos devem oferecer cursos sobre racismo e preconceito para o aprimoramento e a evolução de todos os funcionários e colaboradores em busca de uma sociedade mais justa e igualitária.

Entretanto, "onde você guarda seu racismo" sugere que todas as pessoas são racistas.

Considerando essa premissa como verdadeira, podemos nos questionar: - Realmente, todas as pessoas têm algum tipo de racismo?

Entretanto, tenho que lembrar que muitas vezes as premissas podem não ser verdadeiras em sua totalidade. Sobre isso, podemos refletir: - Podem existir premissas falsas?

Sim, as premissas muitas vezes não são verdadeiras porque são feitas por seres humanos imperfeitos e em constante evolução, com visões limitadas baseadas em suas próprias experiências.

O ser humano é complexo.

Desta forma, sim, há pessoas que não possuem nenhum tipo de racismo ou preconceito devido a sua evolução espiritual. Elas não teriam como responder às perguntas "onde você guarda seu racismo?" ou "onde você guarda seu preconceito?" simplesmente por não possuírem nenhum.

Jesus, por exemplo, é amplamente considerado como alguém sem racismo ou preconceito. Assim como ele, muitas pessoas têm essa característica.

Como ser livre de racismo e preconceito, caso tenhamos algum racismo ou preconceito? É possível?

Sim, é possível se considerarmos cada ser humano como único, com sua própria personalidade e desafios de evolução espiritual.

A tendência humana é ver os outros como semelhantes a nós mesmos, mas cada pessoa é única, com sua própria jornada e desafios.

Podemos ser livres de racismo e preconceito ao refletirmos sobre o respeito a cada indivíduo, independentemente de sua raça, religião, gênero ou orientação sexual, etc, e principalmente, respeitando sua jornada e destino pessoal.

Refletindo dessa forma, de forma respeitosa ao outro ser humano, não haverá espaço em nossos pensamentos para racismo ou preconceito.

Perguntei a mim mesmo onde guardo meu racismo e preconceito, mas não encontrei resposta.

No entanto, eu conheço a profundidade da mente humana e sei que muitas vezes tentamos ignorar nossas fraquezas.

Para buscar uma segunda opinião, consultei minha família mais próxima que esteve comigo todos estes muitos anos e que me conhece, muitas vezes, melhor do que eu mesmo. A minha esposa e filhos concordaram que não guardo racismo ou preconceito.

É importante não generalizar quando se fala sobre a personalidade humana, pois isso pode levar a preconceitos.

Devemos lembrar e relembrar a todo momento, inclusive, que a fonte do racismo e do preconceito é esta: - a generalização de conceito.

O objetivo deste curso sobre racismo é promover a reflexão sobre como evoluir espiritualmente para ser livre de racismo e preconceito, caso tenhamos algum.

É isto que queremos, uma sociedade mais justa e igualitária para todos, livre de racismo e de preconceitos.

Concluindo, as melhores perguntas para reflexão no término desse curso sobre racismo não são sobre   “onde guardamos nosso racismo?”, mas sim – “como podemos evoluir espiritualmente para, eventualmente, caso tenhamos algum tipo de racismo ou preconceito, nos libertarmos deles?”.





« Last Edit: Yesterday at 15:17:40 by JuliodaLuz »
Julio da Luz (Bar'MTinsha - Pre'Msha)