=======
part 1 of 5
=======
Short title:
Extra precautions for freezing cold
Full Title:
Extra care for the freezing cold of the upper atmosphere that can reach the ground in case of gigantic movements of the tectonic plates, mainly for all of America, all of Oceania and East Asia
=======
Part I - The Great Extinction of the Holocene Megafauna
=======
I'll try to use the power of synthesis, but it's too much information to be said in a few words.
And they are important messages that literally can mean life or death about extra care for the freezing cold, especially for all of America, all of Oceania and East Asia.
In my humble view, this has already happened, when the great megafauna extinction of the Holocene took place and, possibly, will happen again.
I am going to transcribe part of a text that is on the internet and that I have been aware of for many years, since the time I wrote my fiction book about 2012, that is, in the year 2010.
Observe the different rates of extinction by continents and then I will tell a reasoning that I did and that I have not seen in any scientific report, but I will tell you step by step the logical reasoning.
And if the line of logical reasoning is right, in case of a total change of geographic axis, changing the north and south poles, this message is of extreme importance and can mean life or death, due to the extreme cold, I repeat, mainly throughout America, throughout Oceania, and possibly in East Asia.
=======
Source (wikipedia) (but possibly you will find it in other sources in several languages):
https://pt.wikipedia.org/wiki/Extin%C3%A7%C3%A3o_em_massa_do_Holocene=======
Here are the parts of the text about the great megafauna extinction that happened approximately 10,000 years ago, at its most important:
Holocene mass extinction
...[...]...
Broadly speaking, the Holocene mass extinction includes the remarkable disappearance of large mammals, known as megafauna, at the end of the last glaciation, 9,000 to 13,000 years ago.
...[...]...
The Pleistocene (or Ice Age) Mass Extinction
The Ice Age mass extinction is characterized by the extinction of many large mammals weighing more than 40 kg.
In North America, about 33 of the 45 genera of large mammals have become extinct,
in South America 46 out of 58,
in Australia 15 of 16,
in Europe 7 of 23,
and in sub-Saharan Africa, only 2 out of 44.
Only in South America and Australia did the extinction occur at the taxonomic family level or higher.
...[...]...
=======
Once the transcription is done, let's see the approximate percentage of extinction, in descending order:
- Australia - 15 out of 16 - approximate total extinction = 93%
- South America - 46 out of 58 - approximate total extinction = 79%
- North America - 33 of 45 - Approximate total extinction = 73%
- Europe - 7 out of 23 - approximate total extinction = 30%
- Sub-Saharan Africa - 2 out of 44 - approximate total extinction = 4%
=======
Parte 1 de 5
=======
TÃtulo resumido:
Cuidados extras para o frio congelante
TÃtulo Completo:
Cuidados extras para o frio congelante da atmosfera superior que pode atingir o solo em caso de gigantescas movimentações das placas tectônicas, principalmente, para toda a América, toda Oceânia e leste da Ãsia
=======
Parte I - A grande extinção da megafauna do holoceno
=======
Eu vou tentar usar o poder de sÃntese, mas são muitas informações para serem ditas em poucas palavras.
E são recados importantes que, literalmente, pode significar a vida ou morte sobre cuidados extras para o frio congelante, principalmente, para toda a América, toda Oceânia e leste da Ãsia.
Em minha humilde visão, isto já aconteceu, quando ocorreu a grande extinção da megafauna do holoceno e, possivelmente, irá acontecer novamente.
Vou transcrever parte de um texto que está na internet e que há muitos anos eu já tenho conhecimento, desde a época que eu escrevi meu livro de ficção sobre 2012, isto é, no ano de 2010.
Observem os Ãndices diferentes da extinção por continentes e depois eu vou contar um raciocÃnio que eu fiz e que eu não vi em nenhum relato cientÃfico, mas, vou contar passo a passo o raciocÃnio lógico.
E se a linha de raciocÃnio lógico estiver certo, em caso de mudança total de eixo geográfico, mudando os polos norte e sul, este recado é de extrema importância e pode significar a vida ou a morte, em virtude do frio extremo, eu repito, principalmente, em toda a América, em toda a Ocêania, e, possivelmente, no leste da Ãsia.
=======
Fonte (wikipédia) (mas possivelmente irão encontrar em outras fontes em vários idiomas):
https://pt.wikipedia.org/wiki/Extin%C3%A7%C3%A3o_em_massa_do_Holoceno=======
Eis as partes do texto sobre a grande extinção da megafauna que aconteceu, aproximadamente, 10 mil anos atrás, no que é mais importante:
Extinção em massa do Holoceno
...[...]...
Em sentido amplo, a extinção em massa do Holoceno inclui o desaparecimento notável de grandes mamÃferos, conhecidos como megafauna, ao fim da última glaciação, de 9.000 a 13.000 anos atrás.
...[...]...
A extinção em massa do Pleistoceno (ou da Era do Gelo)
A extinção em massa da Era do Gelo é caracterizada pela extinção de muitos mamÃferos de grande porte, pesando mais de 40 kg.
Na América do Norte, cerca de 33 dos 45 gêneros de mamÃferos de grande porte foram extintos,
na América do Sul 46 de 58,
na Austrália 15 de 16,
na Europa 7 de 23,
e na Ãfrica subsariana, somente 2 de 44.
Somente na América do Sul e Austrália a extinção ocorreu ao nÃvel de famÃlias taxonômicas ou mais alto.
...[...]...
=======
Feita a transcrição, vamos ver o percentual aproximado de extinção, em ordem decrescente:
- Austrália - 15 de 16 - total aproximado de extinção = 93%
- América do Sul - 46 de 58 - total aproximado de extinção = 79%
- América do Norte - 33 de 45 - total aproximado de extinção = 73%
- Europa - 7 de 23 - total aproximado de extinção = 30%
- Ãfrica subsariana - 2 de 44 - total aproximado de extinção = 4%